قطر: عربستان حج را سیاسی نکند



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , قطر

وزارت خارجه قطر با واکنش نسبت به مسائل مطرح شده از سوی ریاض در خصوص عدم اعطای مجوز برای انتقال حجاج قطری به عربستان خواهان عدم سیاسی کردن این فریضه اسلامی شد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، احمد بن سعید الرمیحی، سخنگوی وزارت خارجه قطر تاکید کرد: منحصر کردن انتقال حجاج قطری از طریق خطوط هواپیمایی عربستان یک اقدام بی سابقه و غیر منطقی بوده و مایه تعجب است چرا که این اقدام با تعالیم دین اسلام مبنی بر تسهیل ادای مناسک حج برای تمام مسلمانان منافات دارد.

 

وی در ادامه افزود: آن چیزی که متعارف است این است که انتقال حجاج از هر کشوری از طریق وسائل نقلیه ملی هوایی دریایی و زمینی همان کشور یا وسائل نقلیه خارجی دیگر در چارچوب بعثه ملی حج صورت می گیرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه قطر در خصوص اعطای مجوز به خطوط هواپیمایی عربستان برای انتقال حجاج قطری تاکید کرد که این امر با هماهنگی وزارت اوقاف و بعثه حج مانند گذشته برای حفاظت از امنیت حجاج قطری صورت می گیرد. قطر یا حجاج این کشور نیازی به کمک در خصوص هزینه های ادای فریضه حج و صدقه گرفتن ندارند، چرا که افراد محتاج تری برای این صدقه ها وجود دارد. تسهیل ادای این فریضه برای حجاج قطری از طریق برداشتن محاصره این کشور بدون شرط بر اساس قوانین بین المللی خواهد بود و حجاج خود انتخاب می کنند که از کدام خطوط هواپیمایی استفاده کنند.

 

الرمیحی تاکید کرد: فریضه حج را باید از اختلافات سیاسی بین کشورها دور کرد و نباید از آن سوء استفاده سیاسی کرده و مانع اجرای آن شد.

 

گفتنی است که خطوط هوایی عربستان سعودی پیش از این مدعی شده بود که با وجود درخواست این خطوط، مقامات قطر مجوز فرود هواپیماهای این شرکت در فرودگاه بین المللی حمد در دوحه را به منظور انتقال حجاج قطری اعطا نکرده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------