کره‌شمالی از اصلی‌ترین صادرکنندگان سلاح‌های کوچک



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,سلاح های کوچک

کارشناسان در ژنو طی گزارشی اعلام کردند، کره‌شمالی یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان محرمانه سلاح‌های کوچک از جمله کلاشنیکوف، راکت و مسلسل است.

به گزارش ایسنا، به نوشته گاردین، در گزارش "به‌روز رسانی بررسی تجارت تسلیحات کوچک ۲۰۱۷" آمده است، با وجود افزایش شفافیت میان ۵۵ درصد از کشورهایی که در تجارت تسلیحات کوچک هستند، بازار شش میلیارد دلار آن همچنان یک صنعت مبهم است و در آن تسلیحات راه خودشان را به سمت تروریست‌ها باز می‌کنند و یا از سوی کشورهایی که ناقض حقوق بشر هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

زمانی که کشورها به صورت مخفیانه وارد صنعت صادرات تسلیحات می‌شوند، مدارک‌ دال بر فعالیت‌های غیر قانونی آنها از طریق گزارش‌هایی درباره توقیف این نوع سلاح‌ها جمع‌آوری می‌شود. اوت سال گذشته یک کشتی کره‌شمالی در مسیر مصر مورد شناسایی قرار گرفت. این کشتی حامل ۲۳۰۰ تن سنگ آهن، یک محموله ۳۰ هزار قطعه‌ای از آرپی‌جی و تجهیزات مرتبط با آنها را به همراه داشت.

 

در این گزارش آمده است: توقیف چنین محموله‌هایی در کنار سایر اسناد از فعالیت‌های تجارت تسلیحات کوچک، برای توجیه جایگاه کره‌شمالی به عنوان یک صادرکننده مهم تسلیحات کوچک کفایت می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------