جانسون: اقدامات کره شمالی غیرقانونی است/ درکنار ژاپن ایستاده‌ایم



   اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,بوریس جانسون

'بوریس جانسون' وزیر امورخارجه انگلیس، پرتاب موشک توسط کره شمالی به‌سوی ژاپن را که بامداد امروز (جمعه) انجام گرفت، غیرقانونی توصیف کرد و گفت که این کشور در کنار ژاپن ایستاده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای وزارت امورخارجه انگلیس، جانسون گفت: کره شمالی بار دیگر اقدام به شلیک غیرقانونی موشک کرده است. انگلیس و جامعه جهانی اقدامات خشن، غیرقانونی و آزمایش‌های پی‌درپی موشکی رژیم کره شمالی را محکوم کرده است.

 

وی افزود: ما در کنار ژاپن و سایر شرکای بین‌المللی خود ایستاده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا دیدگاه جهان را به سمت حصول راه‌حل دیپلماتیک در رابطه با اوضاع شبه‌جزیره کره سوق دهیم.

 

وزیر امورخارجه انگلیس بیان داشت: هفته گذشته، شدیدترین تحریم‌های ممکن علیه یک کشور در قرن 21 ، از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی اعمال شد. این تحریم اکنون بایستی با دقت به اجرا گذاشته شود؛ از این‌رو ما از تمام دولت‌ها می‌خواهیم تا سهم خود را در راستای تغییر رفتار کره شمالی صورت دهند.

 

کره شمالی که بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک‌های اتمی و بالستیک منع شده است در ماه‌های اخیر چندین بار پرتاب‌های آزمایشی انجام داده است.

 

شلیک موشک توسط پیونگ‌یانگ در حالی انجام‌شده که شورای امنیت ابتدای هفته جاری دور هشتم تحریم‌ها علیه کره شمالی را در مورد برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور آغاز کرده است.

 

این کشور تاکنون هفت بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سال‌های 2006 ، 2009 و 2013 ، دو مورد نیز سال گذشته میلادی (2016) و یک مورد نیز که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود سوم سپتامبر (12 شهریور) امسال و آخرین آزمایش هم بامداد امروز جمعه 15 سپتامبر(24 شهریور) صورت گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------