آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

آمریکا فروش سلاح به محافظان امنیتی اردوغان را متوقف کرد



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,محافظان اردوغان

مجلس سنای آمریکا توقف فروش سلاح به گاردهای امنیتی اردوغان را تصویب کرد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که محافظان اردوغان در ماه مه به معترضان دولت او که در مقابل سفارت ترکیه در واشنگتن تجمع کرده بودند، حمله کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجلس سنا آمریکا قرارداد ۱.۲ میلیون دلاری فروش اسلحه به محافظان شخصی رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه را متوقف کرد. آمریکا بر این باور است که ادامه این قرارداد می‌تواند نشانه تایید "تاریخ سرشار از زور و تحمیل" دولت اردوغان باشد.

 

این تصمیم سنا در پی آن اتخاذ می‌شود که در ماه مه گذشته، ۱۵ تن از محافظان اردوغان به تجمع معترضان در مقابل سفارت ترکیه در واشنگتن حمله کردند و فیلم این حمله به طور گسترده در فضای مجازی و رسانه‌ها پخش شد. هیچ یک از محافظان اردوغان به احضاریه دادگاه عالی آمریکا برای رسیدگی به این پرونده پاسخی نداده‌اند.

 

پاتریک لیهی و کریس فان هولن، سناتورهای دموکرات آمریکایی که پیشنهاد طرح توقف این قرارداد تسلیحاتی را مطرح کردند، همچنین اظهار کردند، تولیدکنندگان تسلیحات گرم نیز باید فروش سلاح به یگان‌های پلیس ملی ترکیه را متوقف کنند، چرا که پلیس این کشور "در اقدامات مستبدانه خود، شهروندان ترکیه را برای انتقادات مسالمت‌آمیز از دولت، دستگیر و از آن‌ها سوءاستفاده کرده‌ است".

 

پس از حمله محافظان اردوغان به معترضان، دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا درباره تعلیق قرارداد فروش سلاح به آنکارا هشدار داد. تصویب این طرح در مجلس سنا آمریکا، می‌تواند توقف قراردادهای فروش سلاح به سایر یگان‌های امنیتی ترکیه را نیز در پی داشته باشد.

 

فان هولن تصویب این طرح را اقدامی "خیلی اندک و خیلی دیر" دانست، اما با این وجود از آن استقبال کرد. وی افزود: این اصلا آن چیزی نیست که انتظارش داشتیم.

 

دیو تروت، نماینده جمهوری‌خواهان ایالت میشیگان، ادامه فروش تسلیحات به یگان محافظتی اردوغان را "چیزی جز تایید اقدامات او" ندانست و گفت: توقف این قرارداد هشداری جدی به اردوغان است و به او اخطار می‌دهد که برتر از قانون نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------