انتقاد کره‌شمالی از رویکرد دوگانه آمریکا و سازمان ملل درباره مساله موشکی پیونگ یانگ



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,>کره‌شمالی

کره‌شمالی از رویکرد دوگانه آمریکا و سازمان ملل در محکوم کردن آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ انتقاد کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم این ریونگ، معاون هیات کره‌شمالی در سازمان ملل جمعه در نامه‌ای که در شورای امنیت خوانده شد، سازمان ملل و آمریکا را به داشتن رویکرد دوگانه متهم کرد.   

 

او گفت: سفسطه آمریکا که مدعی است خودش می‌تواند آزمایش موشکی داشته باشد اما کره‌شمالی نمی‌تواند، و اینکه اقدام خودش در راستای برقراری "صلح و امنیت" است و کارهای کره‌شمالی را "تحریک‌آمیز و تنش‌زا" برآورد می‌کند، بیشترین حد استانداردهای دوگانه است.

 

در ادامه این نامه آمده است: شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آزمایش‌های موشک‌ بالستیک آمریکا که بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر برد دارد، ‌سکوت کرده اما آزمایش‌های موشک بالستیک کره‌شمالی را محکوم و تحریم‌هایی وضع می‌کند.

 

به گفته این مقام، کره‌شمالی در ۱۴ مه یک موشک بالستیک موسوم به هوانگ‌سونگ-۱۲ آزمایش کرد که با انتقاد شورای امنیت همراه شد. با این حال، شورای امنیت آزمایش‌های موشک‌های بالستیک ۲۶ آوریل و سوم مه آمریکا را محکوم نکرد.

 

در ادامه این نامه آمده است: اگر شورای امنیت اقدامات آمریکا در آزمایش موشکی و برگزاری رزمایش‌های مشترک را محکوم نکند، کره‌شمالی هرگز هیچکدام از قطعنامه‌هایی که علیه پیونگ‌یانگ منتشر می‌شود، به رسمیت نخواهد شناخت.

 

این در حالی است که کره‌شمالی چندین قطعنامه ضد آزمایش‌های موشکی و آزمایش تسلیحات اتمی را نادیده گرفته است. نماینده کره‌شمالی همچنین گفت، سازمان ملل متحد درخواست‌های مکرر کشورش را برای تشکیل یک تیم کارشناسی با هدف ارزیابی مبنای حقوقی "قطعنامه‌های تحریمی" نادیده می‌گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------