آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر…

توافق سران شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا برای تاسیس مرکز مبارزه با تروریسم



  اربین الملل ,خبرهای  بین الملل , ترامپ

نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با آمریکا امروز (یکشنبه) با مشارکت دونالد ترامپ و مقامات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد. در جریان این نشست توافقی برای ایجاد مرکز مبارزه با تروریسم و تندروی امضا شد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نشست سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و آمریکا پس از پایان هفدهمین نشست مشورتی سران خلیج فارس برگزار شد.

 

ریاست این نشست را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان بر عهده داشتند و نشست مذکور با حضور تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت و حمدبن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و فهد بن محمود آل سعید، معاون نخست وزیر عمان برگزار شد.

 

همچنین در جریان این نشست توافق نامه تاسیس مرکز مبارزه با تروریسم در حضور ترامپ و ملک سلمان توسط محمد بن نایف، ولیعهد عربستان و رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا امضا شد.

 

پس از نشست سران کمپ دیوید در سال ۲۰۱۵ و نشست سران ریاض در ۲۰۱۶، این سومین نشست سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با آمریکا است.

 

از زمان روی کار آمدن ترامپ در ۲۰ ژانویه گذشته، این اولین نشست سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با آمریکا است.

 

همچنین مساله "دخالت‌های ایران در منطقه "، بحران یمن، همکاری امنیتی، بحران لیبی و مبارزه با "تروریسم"، در راس دستورکارهای این نشست سران بود.

 

پس از نشست سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، نشست سران کشورهای عربی اسلامی با آمریکا با مشارکت ترامپ و مسئولان و نمایندگان ۵۵ کشور عربی و اسلامی آغاز می‌شود.

 

علاوه بر این دونالد ترامپ با امیر کویت نیز دیدار  می‌کند.

 

قرار است ترامپ در نشست با سران کشورهای اسلامی سخنرانی ایراد کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------