نظرسنجی های جدید از انتخابات ریاست جمهوری آمریکاچه می‌گویند؟



اخبار,اخبار بین الملل,ریاست جمهوری آمریکا

 

نظرسنجی های جدید از انتخابات ریاست جمهوری آمریکاچه می‌گویند؟

 رونالد سایه به سایه هیلاری

هر چه به انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در ایالات متحده آمریکا نزدیک می شویم، رقابت بین کاندیداهای محتمل در کارزارهای درون حزبی بیشتر و بیشتر می شود..

این روزها نظرسنجی ها ، خوراک رسانه ها شده اند تا لحظه به لحظه خبری داغ از این رقابت های مهیج را به گوش مخاطبان برسانند.


 در تازه ترین نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه گراویس مارکتینگ نشنال ، هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات و دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوریخواه از دیگر رقبا پیشی گرفته اند و  از شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برخوردارند. در این نظرسنجی چیزی حول و حوش  1535 شهروند آمریکایی از ایالت‌های مختلف این کشور شرکت داشته اند.


جالب است بدانید که حدود 30 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که ترامپ را به دیگر نامزدهای جمهوریخواه در عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترجیح می‌دهند.

 

در همین حال، نتایج این نظرسنجی نشان داد که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا کاندیدای محبوب دموکرات‌ها است و 55 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی وی را گزینه موردنظر خود از حزب دموکرات برای تصدی سمت ریاست‌جمهوری آمریکا می‌دانند.
همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد که 52 درصد شهروندان آمریکا از عملکرد باراک اوباما، رئیس‌جمهور کنونی این کشور رضایت دارند.


از سوی دیگر اما نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می دهدکه  محبوبیت هیلاری کلینتون‌به کمترین میزان از سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۵) رسیده است.


۴۷ درصد از پرسش شوندگان نسبت به وزیر امور خارجه پیشین آمریکا دیدگاه منفی دارند. این درحالی‌است که برنی سندرز( رقیب دموکرات هیلاری کلینتون ) با افزایش محبوبیت مواجه بوده است. پیش از این، میزان محبوبیت سندرز (سناتور ایالت ورمونت) در نظرسنجی صورت گرفته،۱۲ درصد بوده است اما در جدیدترین نظرسنجی گالوپ میزان محبوبیت وی به ۲۴ درصد رسیده است.


گالوپ اعلام کرده  هر قدر که شناخت آمریکایی ها از سندرز بیشتر می شود، به همان اندازه بر میزان محبوبیت وی افزوده می شود. در حال حاضر هیلاری کلینتون شناخته شده ترین چهره دموکرات ها در سطح ملی است.


هیلاری کلینتون هر چند با کاهش محبوبیت مواجه است اما همچنان از سایر رقبای دموکرات خود پیش است. میزان محبوبیت کلینتون در میان غیر سفیدپوست ها و نسل های قدیمی‌تر دموکرات ها بیش از سایر رقبای دموکرات است.


رقابت هیلاری کلینتون و سندرز در میان سفیدپوستان، مردان، جوان‌ترها و لیبرال ها تنگاتنگ گزارش شده است. میزان محبوبیت این دو، در شرق آمریکا که سکونتگاه سندرز است نیز بسیار نزدیک است.


سندرز در میان غیر سفیدپوستان و دموکرات های محافظه کار از محبوبیت چندانی برخوردار نیست. اختلاف محبوبیت وی با کلینتون در میان این دو گروه بیش از ۵۰ درصد گزارش شده است.


در این نظرسنجی سندرز تنها نامزد دموکراتی‌است که میزان محبوبیت وی از میزان نارضایتی ها از او بیشتر است!
نکته جالب دیگر این که، اولین گزارش حامیان مالی مستقل و عمده (Super PAC) «جب بوش» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا منتشر شد.


گروه «Right to Rise» از ماه ژانویه سال جاری میلادی تاکنون مبلغ ۵/۴ میلیون دلار برای تمامی برنامه‌های جب بوش از جمله سفر، پذیرایی و تسهیلات و رایزنی‌های سیاسی تخصیص داده‌اند.


این گزارش همچنین فهرستی از بزرگ‌ترین حامیان مالی جب بوش را منتشر کرده بود که شامل قدرتمندترین و بانفوذترین میلیاردرهای جهان می‌شود. حامیان عمده و مستقل
(Super PAC) با ۱۰۳ میلیون دلار کمک مالی، مجموع کمک‌های مالی دیگر کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را در هم شکستند و جب بوش در رقابت‌های مالی از دیگر کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیشی گرفت.


به نظر می رسد این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از شلوغ‌ترین دوره ها از حیث تراکم کاندیداها باشد اما به هر حال طبق شنیده ها قرار است که یک زن ،
 رئیس جمهور آینده آمریکا باشد. حالا این قرعه به نام هیلاری بیفتد یا یک زن دیگر از حزب جمهوریخواه باید تا چند ماه دیگر صبر کنیم.

اخبار بین الملل - قانون

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------