آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

در مناظره انتخاباتی جمهوری‌خواهان چه گذشت؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در مناظره انتخاباتی جمهوری‌خواهان چه گذشت؟
دونالد ترامپ برنده جنجالی مناظره

دونالد ترامپ در این مناظره مجدداً حملاتش علیه کاندیداهای دیگر را ادامه داد، به جدل با مجریان مناظره پرداخت و با تشویق و خنده حضار روبه‌رو شد و در پایان هم از هیچکس عذرخواهی نکرد.


17 کاندیدای (7 کاندیدا در بخش ابتدایی و 10 کاندیدا در قسمت نهایی مناظره) جمهوری خواه اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را برگزار کردند و این مناظره حول یک نفر می چرخید: دونالد ترامپ. میلیاردر و غول ملک و املاک که عملکردی فراموش نشدنی و انفجاری در پنجشنبه شب داشت.

وی در این مناظره مجدداً حملاتش علیه کاندیداهای دیگر را ادامه داد، به جدل با مجریان مناظره پرداخت و با تشویق و خنده حضار روبه رو شد و در پایان هم از هیچکس عذرخواهی نکرد.

 

9 کاندیدای دیگر در زمان هایی که ترامپ مشغول بحث کردن بود، مغلوب وی بودند و توسط رفتار این پیشتاز فعلی جمهوری خواهان، نوعی سکوت را دنبال می کردند. این در حالی است که در طول مناظره دو ساعته فاکس نیوز، رو به رو شدن با ترامپ، بزرگترین چالش آنها بوده است.

انتظارات از جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا هم بالا بود، وی که اخیراً چند حرکت اشتباه انجام داده در نظرسنجی های ملی از ترامپ عقب تر است. بوش عملکرد خوبی داشت و پاسخ های قاطعانه ای در زمینه مهاجرت و مسائل مشترک داشت.

 

کاندیداهایی همچون سناتور مارکو روبیو (فلوریدا) یا اسکات واکر (فرماندار ویسکانسین) هم دستاورد مهمی به دست آوردند و توانستند این مسیر را بدون داشتن اشتباهی بزرگ طی کنند.

افراد با اهمیت کمتر همچون جان کیسیک، فرماندار اوهایو و کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی هم توانستند روح تازه ای به کمپین هایشان وارد کنند.

 

کیسیک مناظره قدرتمندانه ای انجام داد و به یمن حضور در ایالت خودش، مورد تشویق و استقبال بینندگان حاضر در برنامه قرار گرفت. مهمترین قسمت مناظره پنجشنبه در همان اولین لحظات برنامه شروع شد.

شروعی انفجاری
ترامپ وقتی اعلام کرد که قصد شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدای حزب سوم را ندارد، موجب تشویق حضار قرار گرفت. سناتور رند پال، در این باره می گوید: «منظور من این است که این کار اشتباه است. او انواع مختلفی از سیاستمداران را می خرد و می فروشد. وی هم اکنون در حال قمار بر سر کلینتون ها است.»

مگین کلی، مجری فاکس نیوز، به خاطر یکی از اظهارنظرهای گذشته ترامپ درباره زنان به وی می گوید: «شما زنان را خوک های چاق، سگ، آدم کثیف و حیوان های منفور نام برده بودید.» ترامپ سریعاً واکنش نشان داد و گفت: «فقط رزی اودانل این گونه است.» این جمله موجب خنده حضار شد.

مسئله مهاجرت به طور گسترده ای در مناظره مورد بررسی قرار گرفت. موضوعی که ترامپ توجه کشور را به آن جلب کرده است. بوش اول بحثش درباره مهاجرت را با گفتن این که حامی «عفو عمومی» نیست، آغاز کرد.

 

وی در این رابطه گفت: «ما به دیدی استراتژیکتر در رابطه با اقدامات و امنیت مرزی نیاز داریم. ما نیاز به حذف شهرهایی که در این کشور به عنوان پناهگاه استفاده می شوند، داریم.

 

این مسخره و مضحک است که مردم به خاطر این که دولت محلی از قوانین تبعیت نمی کند، کشته شوند.» موضع بوش درباره میلیون ها مهاجر غیرقانونی از اهمیت زیادی برخوردار است.

در نظرسنجی ای که بلومبرگ روز سه شنبه منتشر کرد ترامپ با 21 درصد در صدر قرار دارد و پس از وی جب بوش با 10 درصد و اسکات واکر با 8 درصد آرا قرار دارند.

دشمنی کریستی-پال
فقط ترامپ نبود که به رقبایش حمله می کرد. در یک مقطع کریستی و پال هم بر سر موضوع جمع آوری اطلاعات و پس از آن که پال گفت به ایستادگی اش بر سر لایحه حقوق ها، افتخار می کند، وارد تنش با یکدیگر شدند.

 

کریستی گفت: «مگین، این کاملاً یک پاسخ مسخره است. من می خواهم اطلاعات بیشتری از تروریست ها جمع کنم، اما در عین حال می خواهم اطلاعات کمتری از دیگر افراد داشته باشم. چگونه چنین کاری ممکن است؟»

پال در جواب گفت: «شما نیاز به یک حکم دارید.» کریستی در پاسخ گفت: «شما زمانی که در کمیته فرعی سنا نشسته اید می توانید چنین چیزی بگویید.»

 

وقتی پال، کریستی را به خاطر این که چند سال پیش اوباما را بغل کرده بود، مورد انتقاد قرار داد، کریستی در پاسخ گفت: «سناتور پال، شما می دانید که بغل کردنی که من به یاد دارم، بغل کردن خانواده های کشته شدگان 11 سپتامبر است.»


اخبار بین الملل - دیپلماسی ایرانی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------