عراق برای نظارت بر رزمایش‌ عربستان نیروی نظامی به مرز فرستاد



اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,نیروی نظامی

به دنبال رزمایش‌های نظامی عربستان و همپیمانانش در نزدیکی مرزهای عراق، دولت بغداد برای نظارت بر این رزمایش‌ها نیروی نظامی به منطقه اعزام کرده است.»

به گزارش شبکه سومریه نیوز، نیروهای داوطلب مردمی عراق پیشتر به ربستان هشدار داده بودند در صورتی که قصد نزدیک شدن به مرزهای عراق یا آسیب زدن به منافع این کشور را داشته باشند، "مرزهای عراق را گورستان تمامی آنان خواهند کرد."

عدنان الاسدی، یکی از اعضای کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق نیز امروز به ریاض هشدار داد، در صورتی که در جریان این رزمایش‌ها جنگنده‌های عربستانی حریم هوایی عراق را نقض کنند، باید مراقب خودشان باشند.

الاسدی افزود:‌ پس از اینکه اطلاعاتی دال بر رزمایش‌های نظامی نیروهای عربستان در مرزهای مشترک دو کشور دریافت کردیم، با هماهنگی مسئولان امنیتی یک یگان نظامی بزرگ برای کنترل این تحرکات به نزدیکی مرزهای عراق-عربستان اعزام شده است.

این عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق تاکید کرد: هرگونه نقض حریم هوایی عراق از سوی عربستان به منزله نقض حاکمیت ملی عراق خواهد بود و به آن پاسخ داده خواهد شد.

رزمایش‌های اخیر عربستان موسوم به "رعد شمال" با مشارکت برخی کشورهای عربی و اسلامی در منطقه "حفر الباطن" واقع در شمال این کشور مدتی است که آغاز شده است.

اخبار بین الملل - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------