کشته شدن جمعی از سرکرده‌های صف اول داعش در موصل و الانبار



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,داعش

منابع امنیتی عراقی از کشته شدن ۱۹ تن از سرکرده‌های داعش در حمله هوایی ارتش عراق در غرب موصل خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که از جمله این ۱۹ سرکرده داعش که در محله المیثاق در غرب شهر موصل هدف قرار گرفتند، ایاد حامد محل الجمیلی ملقب به ابویحیی "امیر امارت عراق"، محمد الواوی رئیس دفتر ابوعمر البغدادی (امیر سازمان در عراق)، حجی تیسیر مسئول ساخت مواد شیمیایی، محمود رشید مسئول امور پستی، ابوالبراء العراقی، مسئول بیت المال و چند تن دیگر از رهبران ارشد داعش هستند.

حمله نیروی هوایی ارتش عراق محل نشست رهبران ارشد تروریست‌ها در محله المیثاق را هدف قرار داده بود.

همچنین در حملات هوایی ارتش عراق در شهرستان القائم در غرب الانبار در نزدیکی مرزهای سوریه که با استناد به اطلاعات سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال صورت گرفت، مقر فرماندهی داعش در القائم منهدم شد.

گروه رسانه جنگ در فرماندهی عملیات مشترک اعلام کرد که جنگنده‌های عراقی ده‌ها تروریست داعش از جمله مسئولان توزیع سوخت، دفاع هوایی و بمب‌گذاری‌ها در داعش را به هلاکت رساندند.

نیروهای عراقی اخیرا مرحله جدید عملیات آزادسازی موصل را آغاز کردند. قرار است این نیروها ابتدا مناطق جنوب موصل از جمله شهر القیاره را آزاد و بعد عملیات گسترده شهر موصل را آغاز کنند. شهر موصل، مرکز استان نینوا از سال ۲۰۱۴ در کنترل داعش است و به مقر اصلی فعالیت‌های این گروه در عراق تبدیل شده است.

فرماندهی عملیات الجزیره نیز از کشته شدن هشت تن از اعضای داعش و منهدم شدن تجهیزات آن‌ها در حملات ائتلاف آمریکا در مناطق الدولاب و حیطان در شهرستان هیت در غرب الانبار خبر دادند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------