آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

نخست وزیر ترکیه: اگر لازم باشد، روسیه هم می‌تواند از پایگاه اینجرلیک استفاده کند



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,ایلدریم

نخست وزیر ترکیه از امکان استفاده روسیه از پایگاه هوایی اینجرلیک برای حمله به اهداف تروریستی در سوریه خبر داد.

به گزارش  فارس، بعد از مجوز ایران به حضور بمب‌افکن‌های روس در پایگاه هوایی «نوژه» همدان، «بینالی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه نیز اعلام کرد روسیه می‌تواند از پایگاه هوایی «اینجرلیک» برای عملیات هوایی در سوریه استفاده کند.

به گفته‌ی ایلدریم علی‌رغم دریافت نکردن هیچگونه درخواست رسمی از مسکو برای استفاده از این تاسیسات نظامی در شهر «آنادا»، روسیه می‌تواند از خاک ترکیه برای حمله به اهداف تروریست‌ها در سوریه استفاده کند.

وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» به نقل از وی نوشت: «ترکیه پایگاه اینجرلیک را برای مبارزه با تروریست‌های داعش گشوده است که اکنون از سوی آمریکا و قطر مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیگر کشورها هم احتمالا بخواهند از این پایگاه هوایی استفاده کند، که آلمان یکی از آنهاست.»

نخست وزیر ترکیه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا مسکو هم می‌تواند از این فرودگاه نظامی استفاده کند، گفت اگر لازم باشد پایگاه اینجرلیک می‌تواند استفاده شود و گزارشات مربوط به فشار مسکو برای استفاده از این پایگاه، نادرست است.

ایلدریم با اشاره به دو پایگاه هوایی نوژه و حمیمیم اظهار داشت شاید روسیه به چنین پایگاهی نیاز نداشته باشد، زیرا دو فرودگاه نظامی محلی برای حمله به سوریه دارد که فاصله نزدیکتر 100 تا 150 کیلومتری اینجرلیک به اهدف چندان تاثیر استراتژیکی نخواهد داشت.

«دبورا لی جیمز» رئیس نیروی هوایی آمریکا دو روز قبل به شبکه «روداو» روسیه گفت واشنگتن با حضور مسکو در پایگاه هوایی اینجرلیک، مخالف است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------