کری: روسیه باید به بشار اسد فشار بیاورد / مسکو خودنمایی را متوقف کند



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,مسکو

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان بدون اشاره مستقیم به حمله جنگنده‌های آمریکایی به سربازان ارتش سوریه، بشار اسد و روسیه را به نقض آتش بس متهم کرد.

به گزارش  فارس، جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفت: روسیه باید به بشار اسد برای ارسال و انتقال کمکهای بشردوستانه فشار بیاورد.

وی با انتقاد شدید از روسیه به خاطر شکست توافق آتش بس در سوریه گفت: مسکو خودنمایی و نمایش را متوقف کند و اجازه بدهد کمکهای بشردوستانه روند خود را طی کند.

وزیر خارجه آمریکا انگشت اتهام را به سمت دولت سوریه و شخص بشار اسد نشان رفت و گفت: رژیم سوریه از ارسال کمکهای بشردوستانه جلوگیری می‌کند و دولت روسیه باید به بشار اسد در این زمینه فشار بیاورد.

کری با اشاره به حصول توافق آتش بس میان واشنگتن و مسکو ادامه داد؛ اسد آتش بس را پذیرفته پس باید اجازه بدهد تصمیمات مشترک اجرایی شود تا روسیه و آمریکا بتوانند هماهنگی‌های لازم را برای جلوگیری از فاجعه وحشتناکی که روز گذشته رخ داد انجام دهند.

اظهارات کری یک روز پس از حمله جنگنده‌های آمریکایی به سربازان ارتش سوریه در دیرالزور مطرح می‌شود. در این حملات حدود 80 سرباز ارتش سوریه کشته شدند.

جان کری در این مصاحبه اشاره‌ای به فاجعه روز گذشته که از سوی مسکو نقض آتش بس خوانده شده است نکرده است و فقط به صورت ضمنی به آن اشاره کرد.

با این حال وی تاکید کرد که تنها چیزی که باید الان جلوی آن گرفته شود حملات بشار اسد به مردم است که وی همچنان مبادرت به آن می‌کند!

وی افزود: اگر شما در آتش بس جدی هستید، که گفتید جدی هستیم، باید جلوی هواپیماهای اسد را همین الان بگیرید و حسن نیت خود را ثابت کنید.

کری گفت که هدف قرار دادن معارضان سوری به بهانه اینکه آنها جبهه النصره هستند اوضاع را پیچیده و بد می‌کند و این گزینه خوبی نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------