آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کره شمالی: کلاهک‌های هسته‌ای ما می‌تواند سئول را به خاکستر تبدیل کند



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,کره شمالی

در پی به پرواز درآمدن دو بمب افکن آمریکایی بر فراز کره جنوبی، ارتش کره شمالی هشدار داد که به مقابله نظامی علیه سئول و واشنگتن دست می‌زند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی ارتش کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: هر گونه اقدام تحریک آمیز علیه کره شمالی، پیونگ یانگ را در وضعیتی قرار می دهد که وارد مرحله غیر قابل برگشت و غیر قابل کنترل جنگ هسته‌ای می‌کند.

پیونگ یانگ همچنین تهدید کرده که کلاهک های هسته‌ای ارتش کره شمالی می‌تواند به طور کامل سئول را به خاکستر تبدیل کند. 

پس از پنجمین آزمایش اتمی کره شمالی، بمب افکن‌های هسته‌ای B-1 ارتش آمریکا بر فراز کره جنوبی به پرواز در آمدند.

آمریکا در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۶ و با اسکورت جنگنده‌های این کشور و کره جنوبی دو بمب افکن B-۱ را به پرواز درآورد و این دومین باری است که این بمب افکن‌ها را در حریم هوایی کره جنوبی به پرواز در می‌آورد.

کره شمالی با انجام پنجمین آزمایش اتمی خود در نهم سپتامبر سال جاری میلادی به تمامی محکومیت‌های بین‌المللی پشت کرد و اخیرا نیز گفته که یک موتور موشک را با موفقیت آزمایش کرده است.

رهبران کشورهای چین و آمریکا این آزمایش اتمی را در اوایل ماه جاری میلادی به شدت محکوم کرده و خواستار اقدامات لازم برای مقابله با این جاه طلبی‌ کره شمالی شدند.

آزمایش‌های موشکی و اتمی کره شمالی در سال جاری میلادی به شدت افزایش داشته است و همین امر باعث شده تا بار دیگر هدف تحریم‌ها و محکومیت‌های بین‌المللی قرار گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------