آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

تظاهرات صدها هزار نفری مردم سئول در اعتراض به رئیس‌جمهور کره جنوبی



اخباربین الملل,اخباربین الملل,تظاهرات

به دنبال افشای رسوایی در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، مردم این کشور امروز شنبه در سئول مجددا دست به تجمع اعتراضی صدها هزار نفری زدند.

به گزارش فارس، در ادامه اعتراضات ضددولتی 5 هفته گذشته علیه رئیس‌جمهور کره جنوبی، صدها هزار نفر از مردم این کشور امروز شنبه نیز با برگزاری تظاهراتی گسترده  در مرکز سئول خواستار استعفای «پارک گئون-های» رئیس جمهوری این کشور شدند. 

 

بنابه گزارش شبکه خبری «آر.تی»، در ادامه تظاهرات‌های ضددولتی هفته‌های اخیر در کره جنوبی که بزرگترین تظاهرات‌ها از این دست در این کشور از سال 1987 میلادی تاکنون است و به دنبال افشای نقش «چوی سون سیل» مشاور رئیس جمهور در امور دولتی شکل گرفته، هزاران نفر از مردم کره جنوبی امروز شنبه با تجمع در خیابان‌های سئول خواستار استعفای رئیس‌جمهور کره جنوبی از قدرت شدند.

 

سازمان‌دهندگان این تظاهرات، شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات امروز را 800 هزار نفر اعلام کرده‌اند و پیش‌بینی کرده‌اند که شمار معترضان تا پایان شب به یک و نیم میلیون نفر برسد.

 

این در حالیست که نیروهای پلیس از مشارکت 25 هزار نفر در این تظاهرات ضددولتی خبر داده‌اند.

 

بنابر اعلام رسانه‌های کره‌جنوبی، چوی سون سیل که از دوستان نزدیک رئیس‌جمهور است، با استفاده از نفوذ خود بر خانم پارک و موقعیتی که در دفتر ریاست جمهوری ایجاد کرده بود در بعضی انتصابات مداخله و احتمالا از موقعیت خود بهره‌برداری اقتصادی هم کرده است.

 

نشت اطلاعات محرمانه دولت کره جنوبی توسط خانم چوی سون سیل صورت گرفته که بدون داشتن سمت دولتی به کاخ ریاست جمهوری سئول(معروف به کاخ آبی) رفت و آمد داشته است. خانم چوی ضمن دسترسی به اسناد محرمانه در متن سخنرانیهای رئیس جمهور نیز اعمال نفوذ کرده است.

 

تظاهرات امروز که می‌توان آن را تظاهراتی‌بی‌سابقه در کره جنوبی نامید در حالی برگزار می‌شود که پارک گئون هه رئیس جمهوری کره جنوبی که به دلیل درز اطلاعات دولتی از سوی یکی از افراد نزدیک و مرتبط با وی و همچنین مداخله وی در امور دولتی، تحت فشار قرار دارد، چندی پیش با چشمانی اشکبار از مردم این کشور عذرخواهی کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------