آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

یونکر: ارزیابی اوباما از روسیه یک اشتباه بزرگ بود



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه‌ای گفت: باراک اوباما با توصیف روسیه به عنوان "قدرت منطقه‌ای" اشتباه بزرگی مرتکب شده و اروپا در مقابل باید با روسیه به عنوان "یک هویت بزرگ و یک ملت پرافتخار" رفتار کند و چیزهای زیادی درباره روسیه فرا بگیرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری آر تی، ژان کلود یونکر در مصاحبه با شبکه یورو نیوز گفت: اتحادیه اروپا 5 / 5 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد در حالی که روسیه مساحتش 5 / 17 میلیون کیلومتر مربع است. باید با روسیه به عنوان یک هویت بزرگ و  یک  کشور پرافتخار رفتار کنیم.

 

یونکر اذعان کرد به اینکه اتحادیه اروپا در این مقطع اطلاعات کمی درباره روسیه دارد و ما باید چیزهای زیادی درباره روسیه یاد بگیریم.

 

رئیس کمیسیون  اروپا از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به خاطر اینکه در سال 2014  گفته بود روسیه یک قدرت منطقه‌ای است که از روی ضعف و نه از روی قدرت همسایگان مجاورش را تهدید می‌کند انتقاد کرد.

 

یونکر گفت: روسیه آنگونه که اوباما گفته بود یک قدرت منطقه‌ای نیست بلکه  این ارزیابی اوباما یک اشتباه بزرگ بود.

 

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا وابستگی به سیاست خارجی آمریکا ندارد. واشنگتن هرکاری که بخواهد انجام می‌دهد و اروپایی‌ها نیز یکسری منافع متعلق به خودشان در دورنمای خودشان دارند که باید آنها را مدیریت کنند.

 

رئیس کمیسیون اروپایی تصریح کرد: البته استدلالی برای برداشته شدن سریع تحریم‌ها  علیه روسیه مطرح نشده اما خواهان کنار آمدن با مسکو است چرا که باید به خاطر داشته باشیم بدون روسیه هیچ معماری امنیتی در اروپا وجود نخواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------