دستگیری یکی از خطرناکترین یاران البغدادی در سرت



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبارجدید

یکی از منابع نظامی در نیروهای "البنیان المرصوص" لیبی اعلام کرد، ترکی بنعلی در محله الجیزه البحریه در شهر سرت دستگیر شده است. او بحرینی بوده و یکی از فرماندهان بزرگ داعش است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، این منبع افزود: ترکی بنعلی در یکی از منازل محله "الجیزه البحریه" در حالی که در برابر نیروهای البنیان المرصوص مقاومت می‌کرد، بازداشت شد، در حالی که یکی از فرماندهان عراقی الاصل داعش نیز در این عملیات کشته شد.

 

بنعلی که در سال ۲۰۱۵ به اتهام تروریستی بودن تابعیت بحرینی او سلب شد؛ یکی از پدران معنوی داعش از زمان تاسیسش قلمداد می‌شود.

 

این تروریسم به فعالیت رسانه‌ای گسترده و تشویق به خشونت، تنفر و افراط‌گرایی در سخنرانی‌هایش مشهور است.

 

برخی منابع فتوای جایز بودن تجاوز جنسی به زنان ایزدی در عراق را به او نسبت داده‌اند.

 

بنعلی ۳۲ ساله در سال ۲۰۱۵ در شهر سرت در مسجد رباط دیده شد و سخنرانی‌ داشت و فکر داعش تکفیری و خشونت را از طریق درس‌ها و سخنرانی‌ها در مساجد گسترش داد.

 

خبرها حاکی از این است که بنعلی بین رقه و سرت در رفت و آمد بود. او کاندیدای جانشینی محمد العدنانی بوده که بنعلی پس از مرگش در اثر حمله هوایی در پایگاه حلب در ۳۰ اوت سال جاری میلادی او را ستود.

 

این تروریست در اوایل سال ۲۰۱۳ برای شعله‌ور شدن جنگ به سوریه آمد و سپس بین بصره و رقه دائما رفت و آمد می‌کرد و کار او تحکیم ارکان داعش با تبلیغ برای بیعت با البغدادی بود.

 

همچنین احمد الرویاتی، عضو اتاق عملیات البنیان المرصوص از وجود ارتباط بین افراد مسلح داعش در سرت و بنغازی خبر داد.

 

الرویاتی به شبکه تلویزیونی لیبی گفت: ارتباطیی بین داعش در سرت و داعش در بنغازی وجود دارد و در حال حاضر در حال جمع ادله برای افشای ارتباطات داعش در لیبی و خارج از آن هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------