آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

وزیر خارجه فرانسه: مدیریت ترامپ در مساله چین هوشمندانه نیست



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبارجدید

وزیر خارجه فرانسه رئیس جمهور منتخب آمریکا را به عدم احترام نسبت به چین پس از اظهارنظرهای اخیر که اصل چین واحد را به نحوی زیر سوال می‌برد، متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه طی اظهاراتی عنوان کرد که کشورش ضرورتی ندارد به موضع قدیمی خود مبنی بر اینکه تایوان بخشی از چین واحد است ادامه دهد؛ اقدامی که چین را که پیش از این از  تماس تلفنی ترامپ با تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان خشمگین کرده بودعصبانی‌تر کرد.

 

در همین حال ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه طی اظهاراتی تلویزیونی در این باره گفت: چین کشور بزرگی است. ما  اختلافات خود را با یکدیگر داریم اما درست نیست که با یک شریک با چنین لحنی صحبت شود.

 

آیرو ادامه داد: زمانی که چین احساس می‌کند که وحدتش زیر سوال می‌رود در واقع شما دست به اقدامی زده‌اید که چندان هوشمندانه نیست.

 

دفتر امور تایوان چین همزمان امروز (چهارشنبه) هشدار داد: هرگونه مداخله و یا تخریب اصل چین واحد تاثیر جدی در صلح و ثبات در منطقه تایوان خواهد داشت.

 

این مساله برای چین از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که پکن تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و پس از اظهارات ترامپ نسبت به چنین موضعی به شدت ابراز نگرانی کرده است.

 

آیرو در ادامه اظهاراتش در این باره عنوان کرد: ما باید از مسائلی که شرایط را از  کنترل خارج می‌کند اجتناب کنیم. بنابراین من امیدوارم که تیم جدید دولت آمریکا به اندازه کافی یاد گرفته باشد که ما یک جهان بی‌ثبات را با متانت و مسئولیت بیشتری مدیریت می‌کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------