آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

کاخ سفید: روسها در حمله سایبری علیه انتخابات آمریکا نقش داشتند



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که روسیه در حملات سایبری علیه انتخابات آمریکا نقش مستقیم داشت و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا از این موضوع مطلع بود.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه گاردین، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در جدیدترین اظهارات خود مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در حملات سایبری علیه انتخابات آمریکا نقش مستقیم داشت و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا از این موضوع مطلع بود.

 

این اظهارات سخنگوی کاخ سفید در روز پنج شنبه، گامی دیگر در راستای برجسته تر ساختن روابط احتمالی میان دونالد ترامپ و رئیس جمهور روسیه به شمار می رود.

 

سخنگوی کاخ سفید همچنین تأکید کرد که با رأی و نظر مقامات اطلاعاتی آمریکا در خصوص نقش مستقیم ولادیمیر پوتین در حملات سایبری علیه انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر موافق است.

 

وی همچنین مدعی شد که ترامپ از نقش و دخالت روسیه در حملات سایبری مخربی که به پیروزی او و شکست «هیلاری کلینتون» رقیب وی انجامید، مطلع بود.

 

جاش ارنست در پاسخ به این پرسش که آیا کاخ سفید باور دارد روسیه موفق شده است در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقلب کند، به خبرنگاران گفت که «برای پیروزی غیرمنتظره ترامپ توضیحات گوناگونی مطرح است. این پرسشی برای تحلیلگران سیاسی است و نه تحلیلگران اطلاعاتی».

 

گفتنی است که به رغم فقدان شواهد و مدارک کافی دال بر هک سیستمهای رأی گیری در روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی روسیه،‌ مقامات اطلاعاتی واشنگتن مدعی هستند که روسها عامل اصلی حمله سایبری به وبگاه «کمیته ملی حزب دموکرات» آمریکا و افشای رایانامه های «جان پودستا» مدیر کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون در وبگاه افشاگر «ویکی لیکس» هستند.

 

سخنگوی کاخ سفید خطاب به خبرنگاران در کاخ سفید به «بیانیه مشترک» مقامات هفده آژانس اطلاعاتی آمریکا اشاره کرد که بیان می داشت: «تنها مقامات عالیرتبه روسیه از  اختیار صدور مجوز برای اینگونه فعالیتها [حمله سایبری] برخوردارند».  

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------