آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ارتش عراق: نیمی از استان نینوا آزاد شده است



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,نینوا

فرماندهی عملیات نینوا اعلام کرد که نیروهای عراقی نیمی از این استان و بخش‌های زیادی از مرکز آن شهر موصل، را از دست داعش آزاد کرده‌اند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی استان نینوا گفت: نیمی از استان نینوا تحت سیطره نیروهای عراقی است. یگان‌های مشترک ما به ویژه پس از محاصره داعش در داخل شهر موصل و جدا کردن این استان و خاک عراق از استان رقه سوریه به پیشروی و پیروزی خوبی رسیده‌اند.

 

وی گفت: یگان‌های مبارزه با تروریسم عراق هم‌اکنون کنترل 40 محله از محله‌های شرق موصل را در دست دارند. نیروهای ارتش نیز کنترل شش محله در محور جنوب شرقی را در دست گرفته‌اند و به این ترتیب بیشتر ساحل چپ شهر موصل به دست نیروهای ما آزاد شده است. 10 محله باقی مانده در شرق موصل نیز تقریبا آزاد شده به حساب می‌آیند.

 

یحیی رسول گفت: شهر موصل به طور کامل از سوی نیروهای ما محاصره شده است. روند پیشروی با دقت و احتیاط بسیار ادامه دارد و نیروهای عراقی برای حفظ جان غیرنظامیان تلاش زیادی می‌کنند.

 

وی درباره قطع امدادهای داعش از سوریه گفت: من فکر می‌کنم جنگ نینوا به ویژه با کنترل ارتش سوریه بر شهر حلب و عملیات دیگر نیروهای سوری برای از بین بردن تروریسم، دروازه آزادی رقه سوریه است.

 

از سوی دیگر رائد شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال عراق از بازداشت صالح نجم عبدالله، مسئول مرکز اطلاع رسانی داعش در منطقه الشوری در جنوب موصل خبر داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------