پوتین: گام بعدی در سوریه برقراری آتش‌بس سراسری است



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,پوتین

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به آزادسازی شهر حلب سوریه تأکید کرد، مرحله آتی در سوریه تلاش برای تحقق آتش‌بس در سرتاسر این کشور خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی پس از دیدارش با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن گفت: ما مذاکرات سازنده‌ای درباره روابط روسیه و ژاپن داشتیم. نزدیکی مواضع روسیه و ژاپن امنیت و ثبات را در سطح بین المللی به همراه خواهد داشت.

 

وی درباره سوریه نیز گفت: مرحله آتی در سوریه تلاش برای تحقق آتش‌بس در سرتاسر کشور خواهد بود. احتمالا مذاکرات قریب الوقوعی در قزاقستان با مخالفان سوریه خواهیم داشت. این مذاکرات در راستای نشست ژنو خواهد بود.

 

پوتین گفت: ترکیه متعهد شده که به خروج افراد مسلح از حلب به خاطر حفظ جان غیرنظامیان کمک کند. من با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه درباره انجام مذاکرات جدیدی پیرامون سوریه در قزاقستان توافق کردم اما باید بگویم این مذاکرات جایگزین مذاکرات ژنو نخواهد بود.

 

پوتین گفت: آنچه در شهر باستانی تدمر سوریه رخ داد نشان دهنده تناقض در مواضع ائتلاف بین المللی و عدم هماهنگی این ائتلاف با سوریه و روسیه است. ما به ارتش سوریه درباره انتقال به مرحله بازسازی حلب و دیگر مناطق این کشور اعتماد داریم.

 

پوتین در ادامه کنفرانس خبری خود گفت، روسیه ممکن است قوانین سفر شهروندان ژاپنی به جزایر مورد مناقشه میان دو کشور در اقیانوس آرام را تسهیل کند.

 

وی همچنین در سخنانش که بعد از دیدار امروز با شینزو آبه مطرح شد خاطر نشان کرد که باید برای این مناقشه ارضی بر سر چهار جزیره مشهور به جزایر کوریل یک راه حل یافت شود. وی از آبه برای سفر به روسیه دعوت کرد.

 

رئیس جمهور روسیه همچنین به خبرنگاران گفت که با آبه درباره وضعیت شبه جزیره کره نیز گفت‌وگو کرده است.

 

پوتین و آبه اظهار کردند که به نتیجه رسیدن درباره توافق صلح میان دو کشور به دلیل اختلافات درباره جزایر کوریل دشوار خواهد بود.

 

پوتین گفت: خیلی ساده لوحانه است اگر بخواهیم فکر کنیم که بتوان این مشکل را در یک ساعت حل کرد ولی بدون شک لازم است که به دنبال راه حلی باشیم. باید اقدامات دقیقی را برای تقویت اعتماد دوجانبه انجام دهیم.

 

رئیس‌جمهوری ژاپن نیز اظهار کرد که دستیابی به یک معاهده صلح مسئله خیلی ساده‌ای نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------