آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

هشدار کارشناسان تسلیحات هسته‌ای: اظهارات هسته‌ای ترامپ می‌تواند باعث بحران جهانی شود



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,ترامپ

کارشناسان تسلیحات هسته‌ای هشدار دادند که توییت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا می‌تواند باعث ایجاد بحران میان کشورهای هسته‌ای شود.

 به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، هفته گذشته دونالد ترامپ ، در توییتری تاکید کرد که آمریکا باید تسلیحات هسته‌ای خود را تقویت کند.

 

جفری لویس ، یک کارشناسان عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای در این باره معتقد است: تصور کنید  ما در میان یک بحران جهانی هستیم و ترامپ چنین توییتی را منتشر کند.

 

این امر می‌تواند باعث آن شود که رهبران کشورهای دیگر هرگونه که می‌خواهند پیام آن را تفسیر کند.

 

وی افزود:‌ کره شمالی قصد دارد تا از تسلیحات هسته‌ای به صورت پیش دستانه در یک درگیری نظامی استفاده کند و مطمئن باشید در انجام چنین اقدامی درنگ نخواهند کرد.حتی ممکن است در صورتی که از حمله هسته‌ای آمریکا به خود مطلع شوند علیه ژاپن و کره جنوبی نیز حمله هسته‌ای انجام دهند.

 

وی تاکید کرد در صورتی که ترامپ در زمان نامناسبی، اظهارنظر نادرستی را انجام دهد، ممکن است این سیگنال به پیونگ یانگ مخابره شود که از تسلیحات هسته‌ ای خود استفاده کنند.

 

بروس بلیریک متخصص سیاست هسته‌ای در دانشگاه پرینستون در این‌باره به روزنامه واشنگتن پست گفت:‌ توییت‌های ترامپ می‌تواند به عنوان هشدار به رهبران کشورهای دیگر تفسیر شود. سیاست هسته‌ای توییتری ترامپ می‌تواند شرایط کنونی را بسیار بدتر کند.

 

بلیر افزود:‌ هرگونه تهدیدی می‌تواند نه تنها پاسخ لفظی بلکه واکنش عملی نیز داشته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------