آزاد سازی ۹۰ درصد شرق موصل / تسلط بر سه پل



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,موصل

منابع عراقی از آزاد سازی قریب به نود درصد از مناطق واقع در کرانه چپ موصل و ادامه روند عملیات آزاد سازی نینوا از چنگال داعش خبر دادند.

 به گزارش  مهر به نقل از السومریه، یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: نیروهای عراقی ۹۰ درصد از کرانه چپ را آزاد کردند.

 

وی افزود: نیروهای عراقی بر سه پل؛ چهارم، دوم و پل آهنی یا پل العتیق مسلط شدند. تخریب پلها از سوی داعش هرگز مانع پیشروی نیروهای ما نخواهد شد. نیروهای امنیتی به پاکسازی و بازرسی مناطق آزاد شده از داعشی ها ادامه می دهند.

 

یحیی رسول تاکید کرد: فقط مناطق اندکی در بخش شمالی کرانه چپ یعنی العربیه و الملایین، نیسان، و الکندی باقی مانده است که همگی آنها در تیر رس نیروهای ما قرار دارند.

 

در همین حال عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا می آییم اعلام کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق محله اندلس را آزاد و پرچم عراق را بر بالای آن به اهتزاز درآورده اند.

 

این نیروها قبلا محله الکفاء ات الثانیه را نیز از لوث داعش آزاد کرده بودند.

 

از سوی دیگر عبدالغنی الاسدی فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق گفت: در محور دانشگاه موصل ۱۵ ساختمان بمبگذاری شده خنثی شده  است. نیروها به علت بدی آب و هوا به طور محدود فعالیت می کنند.

 

وی افزود: طی روزهای آینده همه اهداف محول شده به نیروهای مبارزه با تروریسم اجرایی می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------