آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

تنش در روابط اوکراین و ترامپ: مخالفت پروشنکو با کاهش تحریم های روسیه توسط ترامپ



اخباربین املل,خبرهای بین املل,ویکتور پروشنکو

رئیس جمهوری اوکراین با تاکید بر اینکه تحریم های روسیه باید پابرجا بمانند، گفت که وی مخالف کاهش این تحریم ها توسط دونالد ترامپ است.

 به گزارش مهر به نقل از رویترز، «ویکتور پروشنکو»، رئیس جمهوری اوکراین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک روز سه شنبه خود که با حضور «سائولی نینیستو»، همتای  فنلاندی وی برگزار شد، با تاکید بر اینکه تحریم های روسیه باید پابرجا بمانند، هرگونه پیشنهاد «ترامپ» در خصوص کاهش تحریم ها علیه مسکو را رد کرد.

 

رئیس جمهوری اوکراین در گفتگو با خبرنگاران گفت که تحریم ها تا زمان آمدن روسیه به پای میز مذاکره باقی خواهند ماند. این درحالیست که «ترامپ» پیشتر در ماه جاری میلادی عنوان کرده بود که در صورت همکاری خوب و موثر روسیه در مبارزه مشترک علیه داعش، حاضر است بخشی از تحریم های این کشور را که توسط آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل تصرف منطقه دونباس اوکراین وضع شده بود را بردارد.

 

«پروشنکو» با ذکر این مساله که کشورش طی سه سال گذشته روابط خوبی با آمریکا داشته گفت که دلیلی نمی بیند تغییری در این رابطه ایجاد شود.

 

وی در واکنش به اظهارات «ترامپ» در این خصوص بیان کرد: ما هیچ ارتباطی میان مسائل مربوط به خاورمیانه و شرایط اوکراین نمیبینم.... در چنین شرایطی تحریم ها تنها راه موثر برای تحریک «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه برای آمدن بر سر میز مذاکره است.

 

«سائولی نینیستو»، همتای فنلاندی «پروشنکو» نیز که در این جلسه حضور داشت گفت که بعید می داند آمریکا چنین تغییری در سیاست خود به وجود آورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------