خط و نشان پنتاگون برای "ابوبکر البغدادی"



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,بین المللد

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز هفته گذشته گفته بود که ارتش به صورت سیستماتیک در حال حذف و از بین بردن گروه داعش است.

پنتاگون هشدار داده که رهبر داعش نیز در نهایت "طعم عدالت" را می‌چشد چون ارتش آمریکا به هدف قرار دادن روسای ارشد این گروه تروریستی ادامه می دهد.

به گزارش ایسنا به  نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون گفت: ما به دنبال ابوبکر البغدادی، رهبری داعش هستیم و او را نهایتا پیدا می‌کنیم. همانطور که استاد او ابو مصعب الزرقاوی، را یافتیم و از پای درآوردیم؛ همانطور که اسامه بن لادن، رهبری سابق القاعده را پیدا کردیم و کشتیم. البغدادی را هم می‌یابیم و طعم عدالت را به او می‌چشانیم.

این سخنان از سوی سخنگوی پنتاگون پس از آن مطرح شد که ائتلاف تحت رهبری آمریکا چندین تن از رهبران این گروه تروریستی را در عراق و سوریه در هفته‌های اخیر هدف حملات خود قرار داده است که شامل عبدالرحمان مصطفی القدولی موسوم به حاجی امام نیز می‌شود که از فرماندهان ارشد داعش بود.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه رهبری داعش در عراق و سوریه فعال است ادامه داد: من نمی دانم این عدالت برای البغدادی موشک هلفایر است یا یک سلول مخوف و تاریک اما می‌دانم که این عدالت روزی برقرار می شود.

وزارت دادگستری آمریکا مبلغ هفت میلیون دلار برای کسی که اطلاعاتی درباره عبدالرحمان مصطفی القدولی در اختیار دولت امریکا قرار دهد، در نظر گرفته بود. دولت آمریکا برای ارائه اطلاعات درباره البغدادی مبلغ 10 میلیون دلار در نظر گرفته است.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز هفته گذشته گفته بود که ارتش به صورت سیستماتیک در حال حذف و از بین بردن گروه داعش است.

عمر الشیشانی (چچنی) که وزیر دفاع داعش محسوب می‌شد نیز ماه گذشته میلادی در حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا کشته شد

 

اخبار بین الملل - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------