معرفی مشاوران نامزدهای اصلی انتخابات امریکا



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

همزمان با داغ شدن رقابت های انتخاباتی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تیم مشاوران سیاست خارجی و امنیت ملی هر یک از نامزدها نشان می دهد که در صورت پیروزی هر نامزد ریاست جمهوری بعدی امریکا چه خط مشی ای را در پیش خواهد گرفت.

 مشاوران سیاست خارجی و امنیت ملی نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری امریکا به شرح ذیل می باشند:

دونالد ترامپ
مشاوران کلیدی: سناتور جف سشنز، جوزف اشمیت، کیت کلاگ، کارتر پیج، جورج پاپادوپولوس و ولید فارس.

همانند کارزار ترامپ در ترکیب تیم سیاست خارجی اش او نیز ترکیبی غیر متعارف دیده می شود. هیچ یک از مشاوران او در کارزار های نامزدهای پیشین حزب جمهوریخواه نقش مهمی نداشته اند.

سشنز رییس تیم سیاست خارحی ترامپ است. او سناتور الاباما بوده و 34 سال تجربه دارد و به مدت 17 سال نیز در ارتش آمریکا بوده است. او در کمیته نیروهای مسلح سنا فعالیت می کرده و اکنون رییس کمیته فرعی نیروهای استراتژیک و نظارت هسته ای و دفاع موشکی است.

کلاگ نیز ژنرال بازنشسته سه ستاره ای است که در فاصله سال های 2003 تا 2004 میلادی در ارتش بوده است و در تلاش برای بازسازی و ثبات منطقه ای در عراق نقش داشته است.

پاپادولوس که در کارزار انتخاباتی بن کارسون دیگر رقیب جمهوریخواه ترامپ بود تحلیلگری در موسسه هادسون است که کارهایش بر روی تغییرات امنیت انرژی متمرکز شده است. اشمیت نیز بازرس سابق وزارت دفاع است که به عنوان مقاطعه کار با شرکت پیمانکار دفاعی جنجال برانگیز بلک واتر نیز همکاری کرده است.

تد کروز
مشاوران کلیدی: فرانک گافنی، اندرو مک کارتی، مایکل لدین، الیوت آبرامز، جیم تلنت و جری بویکین

گنجاندن نام گافنی در فهرست مشاوران او سبب شده تا انتقادات بسیاری مطرح شوند. او در اتاق فکر مرکز سیاستگذاری امنیتی مشغول به کار است و پیش تر در پنتاگون در دوران ریاست جمهوری ریگان مشغول به کار بود. منتقدانش او را فردی ضد اسلامی می دانند. او یکی از شناخته شده ترین چهره های مروج اسلام هراسی است.

بویکین فرمانده بازنشسته سه ستاره امریکایی است و عضو شورای پژوهش خانواده است. او به شدت مذهبی است و نظرات سفت و سختی درباره همجسنگرایان مرد و زن دارد. او از جنیش حقوق همجنس گرایان تحت عنوان شر یاد کرده بود و گفت که مسیحیان چنین رفتار غیر اخلاقی ای را نمی پذیرند.

آبرامز در دوران ریگان در وزارت امور خارجه بوده و به عنوان معاون مشاور امنیت ملی جورج بوش رییس جمهوری پیشین امریکا نیز همکاری کرده است. او به پنهان کردن اطلاعات درباره معاملات تسلیحاتی در ماجرای ایران کنترل از سوی کنگره متهم شده بود و او دادستان سابق در پیگیری پرونده بمبگذاری در مرکز تجارت جهانی در سال 1993 میلادی بود.

تلنت یکی از اعضای کنگره امریکا است است که بازنشسته و از میسوری است و در کمیته نیروهای مسلح سنا 12 سال کار کرده است. او در حال حاضر عضو ارشد و کارشناس آمادگی نظامی در موسسه اینترپرایز است.

هیلاری کلینتون
مشاوران کلیدی: جک سولیوان، لورا روزنبرگ، درک شولت، کاتلین هیک، جیمز میلر، جولین اسمیت، وندی شرمن، جرمی باش، رند بیرز، دانیل بنجامین، نیکلاس برنز

ابعاد واقعی تیم سیاست خارجی کلینتون مشخص نیست چرا که سالهای حضور او در سنا و وزارت امور خارجه سبب شده تا او فهرست قابل توجهی از مشاوران رسمی و غیر رسمی  را در موضوعات امنیتی و مرتبط با سیاست خارجی در فهرست داشته باشد.

جک سالیوان مشاور ارشد کلینتون در زمینه سیاست خارجی و امنیت ملی است. او استاد حقوق دانشگاه ییل است و مشاور ارشد در مذاکرات هسته ای ایران در سال گذشته نیز بوده است. روزنبرگر برای بیش از یک دهه در وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی کاخ سفید بوده و تمرکزش بر کره شمالی و مسائل سیاستگذاری در اقیانوس آرام است. شولت دستیار پیشین وزیر دفاع سابق در امور امنیت بین المللی در دوران ریاست جمهوری اوباما در فاصله سال های 2014-2012 میلادی بوده است. او انواع مناصب دقاعی و دیپلماتیک را برعهده داشته است. شرمن و بنجامین نیز در کنار کلینتون در وزارت امور خارجه کرده اند و برنز نیز معاون امور سیاسی در طول دوران ر یاست جمهروی دولت جورج دابلیو بوش بود.

برنی سندرز
مشاوران کلیدی: بیل فرنچ، جیمز زاگبی، جری کرب، جو کرینکیون، گوردون آدامز

برخلاف سایر نامزدها او بسیار اندک درباره اعضای تیم سیاست خارجی اش صحبت کرده است. لری کرب معاون وزیر دفاع ریگان در فاصله سال های 1985-1981 میلادی بوده است و اکنون در مرکز برای پیشرفت امریکا کار می کند. سندرز به طور واضح اعلام کرده که او تاثیرگذارترین فرد در کارزار انتخاباتی بوده است.

آدامز مشاور دفاعی کارزار انتخاباتی ال گور و دستیار مدیر امنیت ملی در دفتر بودجه و مدیریت در فاصله سال های 1993 تا 1997 میلادی بوده است. او از اساتید ممتاز بازنشسته در دانشگاه امریکایی و از کارشناسان مسائل امنیت ملی بوده است. زاگبی معاون مدیر کارزار انتخابات دو کارزار ریاست جمهوری جسی جکسون در دهه 80 میلادی بوده است دریاست انستیتو امریکایی – عرب را برعهده دارد. فرنچ که در هفته های اخیر نقش پیشتاز را در تیم امنیت ملی سندرز داشته است تحلیلگر سیاسی در حوزه شبکه امنیت ملی است. او جوان ترین مشاور سیاست خارجی در تمام کارزارهای انتخاباتی است و مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه شیکاگو در سال 2011 میلادی اخذ کرده است.

 

اخبار بین الملل - خرداد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------