آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کره شمالی اولین تمرین شبیه‌سازی «ماشه هسته‌ای» را برگزار کرد

رسانه‌های کره شمالی از برگزاری اولین تمرین شبیه‌سازی ماشه هسته‌ای خبر می‌دهند. رسانه‌های کره شمالی از برگزاری اولین تمرین شبیه‌سازی ماشه…

وزير خارجه، حرکات موزون خانم سخنگو را ستود! / اين سخنگوي "رقاص"، شعر سياسي هم مي گويد



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 وزير خارجه روسيه از حرکات موزون خانم سخنگو خوش اش آمد!

به گزارش آريا، وزير خارجۀ روسيه از حرکات موزون چند روز پيش سخنگوي وزارت خارجۀ کشورش ابراز رضايت کرد!


سرگي لاوروف، در گفتگو با روزنامۀ "كومسومولسكايا براودا" با اعتراف به اينکه نمي تواند خوب برقصد، گفت از رقص سنتي ماريا زاخارووا، سخنگوي وزارت خارجۀ روسيه، خوشش آمده است.

سخنگوي وزارت خارجۀ روسيه، هنگام پخش يک آهنگ مشهور روسي به نام «کالينکا»، به انجام حرکات موزون پرداخت!


"ماريا زاخاروا"، سخنگوي وزارت خارجۀ روسيه، در حاشيۀ نشست "روسيه – آسيا" و در هنگام استقبال از اصحاب رسانه حرکات موزون خود را به نمايش گذاشت!


خبرگزاري "راشا تودي" اعلام کرده است که رقص زاخاروا براي عمل به وعده اي بوده که قبلا داده است. البته اين خبرگزاري توضيح نداده که اين وعده چه بوده است.

سخنگويي که شعر سياسي مي گويد!
طبع شعر سياسي سخنگوي وزارت خارجۀ روسيه اين روزها گل کرده است.


چندي پيش سخنگوي وزارت خارجۀ روسيه در کنفرانس مطبوعاتي هفتگي خود با خواندن يک شعر، از راز دل جان کري وزير خارجه آمريکا پرده برداشته بود، اين بار شعري براي «بشار اسد» خواند.


بنابراين گزارش کسب مقام اول مسابقات خوانندگي "يورو ويژن" از سوي "جمالا"، خوانندۀ زن اوکرايني، مقام هاي کرملين را خشمگين کرد و سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه را به ترانه سرايي کشاند.


مقام هاي روسيه معتقدند ترانۀ اي با نام "1944" که باعث شده است "جمالا" مقام نخست مسابقات را کسب کند، از "استالين"، رهبر شوروي و شخصيت برجستۀ تاريخ روسيه، و سياست هاي او انتقاد مي کند.


ترانۀ "1944" به رنج هاي ده ها هزار تن از تاتارهاي مسلمان اشاره مي کند که در دوران استالين، در قالب يک عمليات کوچ اجباري از شبه جزيرۀ "کريمه" کوچانده و به جمهوري هاي آسياي ميانه منتقل شدند.


موفقيتي که اين ترانه براي "جمالا" به ارمغان آورده، واکنش مقام هاي رسمي روسيه را به دنبال داشته است.


ماريا زاخاروا، سخنگوي رسمي وزارت خارجۀ روسي، در واکنش به مضمون اين ترانه، در صفحۀ فيسبوک خود نوشت: «فکر مي کنم در مسابقۀ بعدي بايد ترانه اي دربارۀ اسد خوانده شود.


من اين ترانه را به خواننده ها پيشنهاد مي کنم:
اسد خونريز است!
اسد از همه بدتر است! ...
حالا جايزه را به من بدهيد»!
"جمالا"، خوانندۀ 32 سالۀ اوکرايني که اصالتش به تاتارهاي مسلمان شبه جزيرۀ "کريمه" بر مي گردد، گفته است که ترانۀ "1944" را در سال 2014، چند ماه پس از اشغال "کريمه" از سوي روسيه سروده است.

شعر سخنگو درباره جان کري
ماريا زاخاروفا سخنگوي وزارت خارجه روسيه در نشست خبري خود گفت که تماس هاي تلفني بين جان کري و همتاي روسي او رکورد جديدي را شکسته، چنان که از ابتداي سال جاري ميلادي 25 تماس تلفني داشته اند و اين به غير از ديدارهاي متعدد حضوري است.


وي با طرح اين سؤال که چرا تعداد اين تماس ها تا به اين حد زياد شده از فرصت استفاده کرد و با خواندن قصيده اي از "رابرت برنز" شاعر اسکاتلندي، به بيان علت پرداخت.


در اين قصيده با عنوان "قلب من در ارتفاعات است" چنين آمده که:

        «قلب او از اين به بعد در مسکو است!
        قلب او جايي است که خرس روسي لانه دارد..
        او در روياهايش به دنبال خرس آمريکايي نيست، بلکه به سوي کرملين کشيده مي شود!
        خانۀ "جان" هر جا که باشد؛ قلب او در مسکو است..!»

زاخاروفا بعد از اين شوخي عاطفي – قصيده اي، بحث را به طور جدي تري ادامه داد و افزايش تماس بين اين دو مسؤول روسي و آمريکايي را به دستور کار رايزني هاي دو کشور دربارۀ مسايل مهم جهاني مرتبط دانست که جز با مشارکت روسيه حل نخواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------