آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

پرونده‌ای برای جاه‌طلب‌ترین زن جهان / هیلاری چگونه تاریخ‌ساز شد؟



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

بانوی اول پیشین و وزیر خارجه سابق آمریکا، نخستین زن در تاریخ ایالات متحده است که به رقابت‌ نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا راه یافته است.

هیلاری رودهام کلینتون، سناتور نیویورک، بانوی اول ایالات متحده و وزیر خارجه آمریکا، حالا دیگر جدی‌ترین و اصلی‌ترین گزینه ورود به اتاق بیضی در کاخ سفید است. او که هشت سال پیش هم موقعیت مناسبی برای پیروزی داشت، در نهایت نتوانست تا پایان در این کارزار باقی بماند و عرصه را به رقیب حوان و کم و نام نشانش که از ایالت ایلینویز آمده بود، واگذار کرد.

هیلاری ۴ سال اول اوباما را در وزارت خارجه سپری کرد و با ایفای نقش در این عرصه توانست تجربه مدیریتی را هم به کارنامه خود بیفزاید. کلینتون ۴ سال دوم اوباما را صرف آماده سازی کمپین پر سر و صدای خود کرد تا در آستانه انتخابات ۲۰۱۶ با توانی کامل وارد عرصه شود. با اینکه به نظر می‌رسید هیلاری کار دشواری برای اخذ نامزدی نهایی دموکرات‌ها داشته باشد، اما سناتور سالمند از یک ایالت کوچک به سختی بانوی اول پیشین ایالات متحده را به چالش کشاند. رقابت تنگاتنگ و نزدیک سندرز و هیلاری کلینتون تا آستانه برگزاری انتخابات مقدماتی در نیویورک هم ادامه داشت، اما با پیروزی وزیر خارجه، دیگر کار برای پیرمرد ۷۴ ساله ورمانتی پایان یافته تلقی می‌شد. با این وجود سندرز به راه خود ادامه داد و بارها و بارها تکرار کرد که قصد دارد تا پایان در صحنه باقی بماند. اما شکست‌های بعدی به ویژه در کالیفرنیا کار را برای سندرز دشوارتر کرد.

ورود پرزیدنت
اما رئيس جمهور آمریکا تا این لحظه هوشمندانه رفتار کرده بود و از هیچیک از دو نامزد به صورت قطعی حمایت نکرد. پس از مشخص شدن آرای کالیفرنیا و البته رسیدن هیلاری به عدد جادویی ۲۳۸۳، اوباما بالاخره وارد صحنه شد. او ابتدا از دموکرات‌ها خواست برای شکست دونالد ترامپ متحد شوند.  بی آنکه نامی از هیچیک از دو نامزد ببرد. بعد از اعلام نتایج کالیفرنیا، کاخ سفید اعلام کرد، رئيس جمهور دیداری با سناتور سندرز خواهند داشت. دیداری که به نظر می‌رسد برای متقاعد کردن سناتور ورمانت، برای کناره گیری انجام شده بود. سندرز پس از پایان این نشست، ضمن تشکر از اوباما اعلام کرد، حاضر است برای شکست دادن ترامپ با کلینتون به مذاکره بنشیند، هرچند رسما از کناره گیری سخن نگفت.

در شرایطی که کری‌خوانی های ترامپ و هیلاری هم به اوج رسیده بود، چنین دوپینگی می‌توانست بسیار برای هیلاری مفید باشد. پس از پایان این جلسه، اوباما در ویدیویی رسما حمایت خود را از هیلاری کلینتون اعلام کرد. 

حالا باید منتظر ماند و دید جلسه سندرز و هیلاری چگونه یپش خواهد رفت و آیا آنطور که سندرز خواسته ۹۹ درصدی‌ها به سهم خود در آینده ساختار قدرت در امریکا خواهند رسید یا خیر؟ با اعلام حمایت‌های اخیر از سوی رئيس جمهور، معاون اول، وزیر خارجه و احتمالا برنی سندرز، دوباره موج جدیدی از استقبال عمومی به سوی وزیر خارجه سابق سرازیر خواهد شد و این کار را بازهم برای میلیاردر نیویورکی سخت تر خواهد کرد. ترامپی که هر روز خود را در بحران خودساخته دیگری گرفتار می‌سازد.

نتیجه هرچه باشد، تا همین حالا هم هیلاری بخشی از تاریخ ایالات متحده شده است، هرچند به نظر می‌رسد او را باید رئيس جمهور تازه ایالات متحده هم بدانیم و فصل تازه ای از زندگی سیاسی او، پس از این رقم خواهد خورد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------