داعش مالزی را تهدید کرد



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,داعش

در حالی داعش در این نامه ادعا کرده است که در ایالت 'نگری سمیلان' 700 تروریست حضور دارند که 'لیو تیونگ لای' وزیر حمل و نقل مالزی چندی پیش گفته بود بیش از 50 هزار نفر در مالزی حامی گروه تروریستی داعش هستند.

 رییس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی روز سه شنبه اعلام کرد در صورتی که یک نامه گروه تروریستی داعش صحت داشته باشد، تنها در ایالت 'نگری سمبیلان' این کشور بیش از 700 عضو این گروه تکفیری حضور دارند.

به گزارش ایرنا، 'ایوب خان مایدین پیچای' رییس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی، گفت که این ادعا در نامه ای که دوشنبه شب به پلیس شهر 'نیلای' در این ایالت فرستاده شد، مطرح شده است.

'نگری سمبیلان' یکی از 13 ایالت مالزی در نزدیکی کوالالامپور پایتخت این کشور است.

در حالی داعش در این نامه ادعا کرده است که در ایالت 'نگری سمیلان' 700 تروریست حضور دارند که 'لیو تیونگ لای' وزیر حمل و نقل مالزی چندی پیش گفته بود بیش از 50 هزار نفر در مالزی حامی گروه تروریستی داعش هستند.

از سوی دیگر نتایج یک تحقیق مرکز 'پیو' در منطقه جنوب شرق آسیا که چندی پیش انجام شد، نشان می دهد از بیش از 18 میلیون مسلمان مالزی 67 درصد با داعش مخالف هستند، 12 درصد از آن حمایت کرده اند و رقم قابل توجه 21 درصدی نتوانسته اند در مخالفت یا موافقت خود با داعش تصمیم گیری کنند.

از جمعیت 30 میلیونی مالزی 61 درصد را مسلمانان، 19.8 درصد بودیسم، 9.2 درصد مسیحی و بقیه را سایر مذاهب و آیین ها تشکیل می دهند.

از نکات جالب توجه این تحقیق می توان به حمایت 6 درصدی بودیسم های مالزی از گروه تروریستی داعش اشاره کرد.

به نوشته تارنمای 'فری مالیزیا تودی'، به نامه دوشنبه شب داعش به پلیس شهر 'نیلای' مالزی که تحت عنوان 'تهدید آی.اس' ارسال شده است، همچنین تصاویری از 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر، 'احمدزاهد حمیدی' معاون نخست وزیر، دادستان کل مالزی و برخی افراد دیگر الصاق شده است.
رییس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی معتقد است این نامه به این دلیل ارسال شده که فرستنده آن قصد داشته به تبلیغ در مورد این گروه بپردازد.

وی افزود که این سند به بخش دادگاهی ارائه شده و پلیس در حال شناسایی تحویل دهنده این نامه است.

این مقام مالزیایی همچنین بدون پرداختن به جزئیات این موضوع، گفت که پلیس در ماه ژوئن نیز نامه مشابهی دریافت کرده بود.

به طور همزمان در همان ماه ویدئوی تبلیغی داعش توسط 'محمد رفیع الدین' یک تروریست مالزیایی اهل 'نگری سمبیلان' منتشر شد که نسبت به حملات به شهروندان از جمله کشتار نیروهای پلیس هشدار داده شده بود.

این تروریست مالزیایی از پیروان داعش خواسته بود با استفاده از هر ابزاری به کشتار غیرمعتقدان به داعش بپردازند.

تروریست های مالزیایی که شهروندی خود را لغو کرده اند، در تلاش برای افزایش نیروی انسانی با هدف تداوم فعالیت های تروریستی در جنوب فیلیپین، گردان نظامی با نام 'کتیبه المهاجر' تشکیل داده اند.

تحلیلگران بر این باورند که با پایان عمر گروه های تروریستی در عراق و سوریه، جنوب شرق آسیا می تواند محلی برای خودنمایی گروه های تروریستی باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------