ترامپ در سراشیبی نظرسنجی ها



اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل,ترامپ

بر اساس جدیدترین نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شده است، شمار آمریکایی ها که اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشورشان را تائید می کنند، به پائین ترین سطح خود از آغاز ورود وی به کاخ سفید کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو بین المللی فرانسه (RFI)، بر اساس این نظرسنجی که دانشگاه 'کینی پیاک' آن را تهیه و منتشر کرده است، فقط 38 درصد پرسش شوندگان آمریکایی اقدام های رئیس جمهوری کشورشان را تائید می کنند و 55 درصد دیگر، با تصمیم ها و اقدامات وی مخالف هستند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی آمریکا در این باره ابراز نگرانی می کنند چرا که معتقدند چنین نتایج و آماری در آمریکا آن هم در نخستین روزهای فعالیت رئیس جمهوری کشورشان بی سابقه است.

بر اساس همین نظرسنجی 63 درصد آمریکایی ها ترامپ را فردی نامتعادل می دانند و 55 درصد آنان معتقدند که رئیس جمهوری آمریکا فردی درستکار نیست.

چنین شاخص ها و نشانه هایی برای هر سیاستمدار آمریکایی فاجعه بار است و می تواند به فاصله گیری متحدان سیاسی او در داخل و خارج از آمریکا منجر شود.

میانگین محبوبیت دونالد ترامپ در ماه فوریه نسبت به سایر رئیس جمهورهای آمریکا در همین ماه تنزل چشمگیری داشته است.
بر اساس نظرسنجی های گذشته،جان اف کندی رئیس جمهوری دموکرات آمریکا با 72 درصد از بالاترین درصد محبوبیت در چنین دوره ای برخوردار بوده و پس از او جیمی کارتر یکی دیگر رئیس جمهورهای دموکرات این کشور با 71 درصد محبوبیت در مقام دوم این فهرست قرار گرفته اند.

آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه رئیسان جمهوری آمریکا در چنین مقطعی از تصدی خود دست کم از محبوبیتی بالاتر از 50 درصد در میان مردم آمریکا برخوردار بوده‌اند و ترامپ در قیاس با همه آنها از پایین ترین میزان حمایت آمریکایی ها برخوردار است.

بسیاری از مردم آمریکا با اشاره به انتخابات پیش روی قانون گذاری در سال 2018، آن را آزمونی جدی برای جمهوری خواهان این کشور می دانند چرا که زمان انجام آن در میانه دوره ریاست جمهوری ترامپ واقع شده است.

نمایندگان حزب دموکرات آمریکا تلاش می کنند که در انتخابات سال 2018، بتوانند شمار بیشتری از کرسی این مجلس را در اختیار بگیرند تا از این طریق بتوانند دولت ترامپ را تا اندازه ای کنترل کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------