حضور شاهزاده‌ها در جنگ با داعش + (عکس)



اخبار بین الملل - حضور شاهزاده‌ها در جنگ با داعش

حمله پیمان امریکایی – عربی – بین المللی علیه داعش اگر چه پیمانی استثنائی محسوب می شود اما شیوه حضور مشارکت کنندگان عرب وجهه دیگری از تمایز را به آن داد. شاید برای نخستین بار باشد که کشورهای عربی علیه جریان افراط این گونه تمام قد وارد عمل می شوند و چهره های بارز خود را وارد جنگ می کنند.

در امارات متحده عربی خانم مریم منصوری، خلبان ایرانی الاصل اماراتی خلبان جنگنده ای که از سوی امارات علیه داعش حمله کرد، بود و در عربستان نیز دو شاهزاده عربستانی این مسئولیت را انجام دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایلاف، وابسته به لیبرال های عربستانی مخالف حکومت عربستان که مقر آن در لندن است، مریم منصوری می گوید که انجام چنین ماموریتی برای او یک رویا بود، اگر چه ایمان داشت روزی در عملیات نظامی به عنوان یک خلبان اماراتی شرکت خواهد کرد.

 

وی همچنین می گوید که از سوی امرای امارات همیشه ترغیب می شده که به فعالیت خود ادامه دهد و یکی از خلبانان جنگنده در امارات شود. منصوری می گوید خلبانی جنگنده ای اماراتی برای مشارکت در حمله به مواضع داعش در سوریه تحقق آرزوهایش بوده است. وی تاکید می کند که مرد و زن حق مساوی در ارتقای مناصب دارند به شرط این که اخلاص و پشتکار داشته باشند و برای رسیدن به مدارج بالا عزم خود را جزم کنند.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 
منصوری متولد ابوظبی است. در خانواده ای متشکل از شش دختر و سه پسر بزرگ شده و تحصیلات خود را در شهر خورفکان به اتمام رسانده است. وی دیپلم خود را در رشته علمی با معدل 93 از صد دریافت کرده و فوق لیسانس خود را در رشته زبان و ادبیات انگلیسی با درجه عالی از دانشگاه امارات گرفته است.

 

مریم منصوری که در حال حاضر 35 سال سن دارد به یک خانواده ایرانی در شهرستان لارستان در استان فارس تعلق دارد که خانواده اش از بیش از 40 سال قبل به امارات و شهر دبی مهاجرت کرده اند. او از معدود افسران زن در ارتش های جهان عرب به حساب می آید. منصوری بعد از پایان دوره دبیرستان با حمایت خانواده و بنا به تصمیم شخصی وارد نیروهای مسلح امارات می شود و دوره های خلبانی هواپیماهای F-16 را در انگلستان می گذراند و در حال حاضر نیز یکی از خلبانان ماهر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به حساب می آید.

منصوری می گوید که در ابتدا با مشکلات بسیاری مواجه بوده از جمله این که با بسیاری از اصول نظری و عملی آشنایی نبوده اما به خود اطمینان داشته است که می تواند بر این محدودیت ها غلبه کند.

وی در سال 2007 از دانشکده هوایی خلیفه بن زاید فارغ التحصیل شده و وارد حرفه خلبانی شده است و اکنون یکی از خلبان های برجسته جنگنده "اف 16 بلوک 60" محسوب می شود.

منصوری برنده جایزه شیخ محمد بن راشد نیز شده است. وی در این باره می گوید: «وقتی مرا نامزد کردند من خبر نداشتم، شب قبل از مراسم اهدای جوایز باخبر شدم که برنده این جایزه شده ام. با این وجود باور نکردم صبح روز بعد بود که مطمئن شدم برنده این جایزه شده ام.»

وی همچنین می گوید: «واقعا انتظار چنان تجلیل شگفت آوری نداشتم. من جزء اولین کسانی بودم که به نشان "فخر امارات" نائل می شدند. آن چه بر شادی من افزود، حضور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون امیر و نخست وزیر امارات و حاکم دبی بود که خود مدالی که نامش بر آن حک شده بود را بر گردنم آویخت.»

اما مشارکت استثنائی دیگر این جنگ مشارکت دو شاهزاده عربستانی است که در جریان عملیات حمله به داعش در سوریه حضور داشتند. یکی پسر ولیعهد عربستان، امیر خالد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود و دیگری امیر طلال بن عبدالعزیز بن بندر آل سعود است.

امیر خالد بن سلمان بن عبدالعزیز، پسر ولیعهد عربستان است. وی یکی از خلبان های عربستانی است که در بامداد سه شنبه در حمله به مواضع داعش در رقه در سوریه شرکت کرد. در کنار او امیر طلال بن عبدالعزیز پسر شاهزاده بندر نیز حضور داشت.

رسانه های عربستانی تصاویر این خلبان ها را به طور گسترده ای پوشش دادند و از این که در جنگ با تروریسم و افراط گرایی حضور یافتند، تمجید کردند. خبرگزاری عربستان تاکید کرد که این خلبان ها بعد از انجام ماموریتشان سالم به پایگاه های خود بازگشتند. علمادی دینی عربستانی نیز با تکریم و تمجید از آنها به ستایش مبارزه با تندروهایی که می خواهند وجهه اسلام را مخدوش کنند، پرداختند و گفتند که آنها در بریدن سر فتنه گران و نشان دادن اسلام راستین و صحیح سهمی غیر قابل کتمان دارند.
اخبار بین الملل - دیپلماسی ایرانی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------