ابتکار داعشی‌ها برای تامین هزینه‌های مالی



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - ابتکار داعشی‌ها برای تامین هزینه‌های مالی

کارشناسان و دیپلمات‌ها در یک همایش یونسکو با عنوان "میراث عراق در خطر است"، اعلام کردند که گروه تروریستی داعش اقدام به نابودی بناهای تاریخی کرده و برای تامین مالی هزینه‌های جنگی خود اثار باستانی را می‌فروشد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، "فیلیپ لالیو"، سفیر فرانسه در یونسکو اعلام کرد: آثار باستانی عراق به شدت در معرض خطر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ و میراث باستانی افزود: درست در همان وقتی که داعش بدترین جنایات را علیه بشریت انجام می‌دهد ما می‌توانیم جنایاتی را که علیه آثار باستانی صورت می‌گیرد، محکوم کنیم.

گروه تروریستی داعش علاوه بر کلیساها تعدادی از اماکن تاریخی متعلق به میراث مسیحی، یهودی و یا اسلامی را در عراق وسوریه نابود کردند.

داعشی‌ها تعدادی از مجسمه‌های تاریخی در موصل و قصرهای متعلق به قوم آشور را نیز ویران کردند.

قیس حسین رشید، مریر موزه بغداد اعلام کرد: مافیاهای بین‌المللی در منطقه وجود دارند که تمام آثار باستانی را هدف خود قرار داده و به داعش این امکان را می‌دهند تا این آثار را به فروش برساند. داعش با کمک کشورهای منطقه و هم جوار این آثار را به کشورهای اروپایی و آسیا می‌فروشد و با پولی که از آن عایدش می‌شود برای اجرای اقدامات تروریستی خود استفادهمی‌کند.

مدیر موزه بغداد اعلام کرد: این آثار باستانی ارزش زیادی دارند تا جایی که نمی‌توان برای آنان مبلغی تعیین کرد و بعضی از آنان متعلق به حدود دو هزار سال پیش است و ارزش بسیار زیادی دارد که در واقع بازار واقعی برای آنان نیست.

از سوی دیگر مدیرکل یونسکو تمام کشورهای عضو یونسکو و موزه‌های بزرگ جهان را در جریان این اتفاق قرار داد.

وی اظهار کرد: یونسکو از شورای امنیت خواسته تا به منظور جلوگیری از تجارت و فروش آثار باستانی عراق و سوریه و مبارزه با قاچاق آن که امری غیرقانونی است هرچه سریع‌تر قطعنامه‌ای را صادر کند.

اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------