بشار الجعفری: «بشار اسد» به وعده خود برای آزادی «تدمر» عمل کرد/ آمریکا در اشغال «تدمر» به داعش کمک کرد



اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل, داعش

نماینده سوریه در سازمان با دعوت از همه برای سفر به شهر باستانی «تدمر» تأکید کرد که رئیس‌جمهور سوریه به وعده خود برای آزادی این شهر عمل کرد.

به گزارش فارس، «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل و رئیس هیأت مذاکره کنندگان دولت سوریه، گفت: رئیس‌جمهور اسد به وعده خود عمل کرد و شهر «تدمر» آزاد شد و همه برای دیدن زیبایی این شهر دعوت هستند.

بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، الجعفری در جریان کنفرانس خبری با «استیفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه، در ادامه درباره مذاکرات ژنو گفت: مسئولیت شکست مذاکرات ژنو بر گردن هیأت ریاض (هیأت معارضان) است.

او ادامه داد: با اشتیاق به شما خبر آزادی شهر تاریخی «تدمر» به دست ارتش عربی سوریه را اعلام می‌کنم و عملیات مبارزه با تروریسم تا آزادی آخرین نقطه از خاکمان ادامه خواهد داشت.

الجعفری افزود: امروز با دی میستورا درباره موضوع مبارزه با تروریسم گفت‌و‌گو کردیم و به او گفتیم که فردا پاسخ سخنان امروز او را خواهیم داد.

رئیس هیأت سوری در ادامه گفت: بخشی از هیأت ریاض به گروه‌های مسلح تروریستی پیوسته‌اند و در کنار نیروهای حمله‌کننده ترکیه به خاکمان در شمال سوریه می‌جنگند و برخی نیز از سوی اسرائیل اداره می‌شوند.

وی گفت: به نماینده سازمان ملل تأکید کردیم که پیشرفت در مذاکرات نباید منتظر هیأت ریاض باشد چرا که آن‌ها تشکیل یک هیأت منسجم معارضان را رد می‌کنند و این هیأت مسئول هر گونه شکست در مذاکرات است.

بشار الجعفری در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها داعش را در اشغال شهر تدمر یاری کردند، گفت: پیش از اشغال تدمر از سوی تروریست‌های داعش، آمریکا [مواضع ارتش سوریه در] شهر دیالزور را بمباران کرد که این امکان را به داعش داد تا به آسانی به تدمر منتقل شوند.

او بار دیگر تأکید کرد که بیشتر اعضای هیأت ریاض از نظر دولت سوریه تروریست هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------