آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

اوباما: به تنهایی نمی توانیم با داعش مقابله کنیم



اخبار,اخبار بین الملل ,باراک اوباما

 

اخبار بین الملل - اوباما: به تنهایی نمی توانیم با داعش مقابله کنیم

اوباما گفت:" ما نمی توانیم بازی " ضربه به موش" را انجام دهيم و نيروهای آمريکايی را برای اشغال کشورهايی که اين گروه‌ها در آنجا فعال هستند اعزام کنيم.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می گوید کشورش قادر نیست به تنهایی با گروه داعش در عراق مبارزه کند و مقابله با این گروه در صورت همکاری منطقه ای امکان پذیر است.


به گزارش عصر ایران اوباما روز گذشته در مصاحبه با شبکه  " سی بی اس " و در برنامه " رو در رو با مردم " این شبکه خبری در آمریکا ، با اشاره به بحران جاری در عراق از احتمال تسری این بحران به دیگر کشورهای منطقه از جمله  اردن ابراز نگرانی کرد.

رییس جمهور آمریکا درباره دخالت نظامی در عراق نیز گفت: آمریکا نمی تواند به تنهایی با این قبیل نیروهای افراطی در منطقه مقابله کند بلکه استراتژی واشنگتن می بایست بر مبنای همکاری با کشورهای منطقه برای تقویت امنیت آنها باشد.

اوباما با ابراز نگرانی از وضعیت عراق از اینکه ممکن است شبه نظامیان داعش به سلاح های بیشتری تجهیز شده و امنیت سایر کشورهای منطقه از جمله اردن را نیز با خطر مواجه کنند، ابراز نگرانی کرد.


داعش تهدید کرده است به اردن نیز حمله خواهد کرد.

سخنان اوباما در حالی بیان می شود که روز گذشته گزارش ها حاکی از تصرف دو منطقه مرزی بین عراق و اردن از سوی داعش حکایت داشت . تروریست های داعش روز گذشته توانستند دو گذرگاه مرزی  طرابيل  در نزديکی اردن و  الوليد  در مرز با سوريه را به تصرف خود در آورند.

اوباما در مصاحبه خود داعش را تهدیدی برای امنیت آمریکا خواند و تاکید کرد که باید در برابر تهدید این گروه ایستاد اما رییس جمهور آمریکا تاکید کرد که کشورش نمی بایست در این بحران وارد اقدام نظامی شود و باید این با گروه به شیوه همکاری با کشورهای منطقه مقابله کند.

اوباما گفت:" ما نمی توانیم بازی " ضربه به موش" را انجام دهيم و نيروهای آمريکايی را برای اشغال کشورهايی که اين گروه‌ها در آنجا فعال هستند اعزام کنيم. هدف ما تمرکز بيشترو داشتن استراتژی هدفمند است و اينکه نيروهای ضربتی و نظامی محلی برای اينکه کارشان را خوب انجام دهند، آموزش دهیم."

رییس جمهور آمریکا تاکید کرد که افکار عمومی عراق در نهایت فعالیت این قبیل گروه های تندرو را بر نخواهد تابید.


گفتنی است دولت عراق از زمان آغاز بحران داعش در این کشور در دو هفته گذشته بارها از آمریکا خواسته است از ارتش این کشور در مقابله با گروه داعش حمایت و پشتیبانی کند، اما آمریکا تا کنون به جز اعزام 300 مشاور نظامی به عراق از مداخله نظامی در این بحران اجتناب کرده است.
 اخبار بین الملل - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------