تکفیری‌ها با موصل چه کرده‌اند؟



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی تکفیری‌ها

 

 اخبار بین الملل - تکفیری‌ها با موصل چه کرده‌اند؟

دو هفته از زمان اشغال موصل توسط تروریست‌های داعش می‌گذرد، برخی از سکنه شهر را ترک گفته و برخی هم بر این عقیده‌اند که حضور این تروریست‌ها، شهر را به صدها سال عقب بازگردانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شبه‌نظامیان و تروریست‌های داعش اقدام به اجرای تفاسیر و مفاهیم افراطی در مناطق تحت تصرف می‌کنند و به گفته مردم، عراق با این اقدامات صدها سال به عقب برگردانده شده است.
 
یکی از سکنه در موصل عراق می‌گوید: داعش ما و کشورمان را به صدها سال عقب برگردانده است. قوانین آن‌ها ضد قوانین حقوق بشر و بین‌الملل است. ما در ترس مدام و اعمال فشار از جانب این تروریست‌ها قرار داریم و نگران این هستیم که از کار و فعالیت و مشارکت در ساخت جامعه عراق ما را منع کنند.
 
موصل که پیش از 2003 و حمله نیروهای آمریکایی به عراق قطب اصلی مکان‌های تاریخی و تفرجگاه‌ها بود، دهم ژوئن سال جاری میلادی به دست داعش افتاد و نیروهای امنیتی موصل پست‌های خود را ترک گفته و فرار کردند.
 
مردان مسلح داعش پس از تصرف موصل، استان نینوا را بخشی از دولت خود خوانده و قوانین جدیدی را ارائه کرده‌اند.
 
در سند 16 بخشی ارایه شده توسط داعش خرید و فروش الکل، مواد مخدر و کشیدن سیگار و همچنین حمل سلاح و برگزاری تجمعات ممنوع اعلام شده است. در این سند 16 بخشی همچنین آمده که زنان نباید لباس تن‌نما بپوشند و باید در خانه بمانند، زیارتگاه‌ها هم باید نابود شوند.
 
یکی از مسیحیان موصل نیز که در پی تصرف شهر توسط داعش فرار نکرده است، گفت: شبه‌نظامیان نماد مریم مقدس را در مقابل کلیسا نابود کردند، البته تاکنون تهدیدی از جانب هیچ‌کس دریافت نکرده‌ایم. اگر آن‌ها ما را قلع و قمع هم کنند ما شهر و خانه‌هایمان را ترک نمی‌کنیم.
 
داعش به مساجد موصل دستور داده تا هیچ اعلامیه‌ای را بدون تاییدیه آن‌ها منتشر نکنند و یک مسجد خاص را برای پذیرش توبه "مرتدها" مشخص کرده‌اند.
 
شبه‌نظامیان گاهی لباس شخصی‌اند، گاهی با یونیفورم‌های نظامی در شهر حاضر می‌شوند و گاهی هم لباس‌های مشکی پوشیده‌اند. برخی هم ماسک به صورت دارند و تسلیحات مختلف در دست دارند که شامل تفنگ کمری و کلاشنیکف است.
اخبار بین الملل - فرارو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------