آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

حمایت آمریکا از گروهک تروریستی منافقین



اخبار,اخبار بین الملل ,گروهک تروریستی منافقین

 

اخبار بین الملل - حمایت آمریکا از گروهک تروریستی منافقین

یک گروه از مقامات پیشین ارشد آمریکا در دیدار با گروهک تروریستی منافقین در پاریس بر لزوم براندازی نظام ایران تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در دیدار با اعضای گروهک تروریستی منافقین که پیشتر از سوی دولت آمریکا نیز به عنوان یک گروه تروریست شناخته شده بود ادعا کرد: دیدگاه شخصی من این است که سیاست آمریکا باید براندازی نظام در تهران باشد چون من فکر می‌کنم این کشور هنوز مخالف اصلی ما در خاور‌میانه محسوب می‌شود.

همچنین هووارد دین، سرپرست سابق کمیته ملی دموکراتیک آمریکا که در نشست سالانه شورای ملی مقاومت ایران در پاریس شرکت کرده بود در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن تایمز مدعی شد: من فکر می‌کنم مسئله‌ای که ما را در اینجا گردهم آورده حقوق بشر است، ما شاهد حضور دیپلمات‌های ارشد و ژنرال‌های سابق از سراسر جهان هستیم.

بولتون یادآور شد: این نشست سبب شده تا بیش از 30 هزار ایرانی مخالف اینجا در فرانسه گردهم آیند و در مورد قانونی بودن نظام ایران گفت‌وگو کنند.

علاوه بر این برنارد کوشنر وزیر سابق امور خارجه فرانسه از شرکت‌کنندگان در این نشست و حامیان پیام گروهک منافقین بود این در حالی است که دولت فرانسه از حضور گروهک تروریستی منافقین در این نشست ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رومین نادال سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز جمعه گروهک منافقین را به دلیل دست زدن به اعمال خشونت‌آمیز و غیردموکراتیک و به کارگیری تفکرات نادرست محکوم کرد.

به نوشته واشنگتن تایمز، اتحادیه اروپا و وزارت امور خارجه آمریکا ابتدا در سال 1997 گروهک تروریستی منافقین را یک گروه تروریستی اعلام کردند، اما بعدتر در سال‌های 2009 و 2012 نام این گروه را از لیست گروه‌های تروریستی جهان حذف کردند.
اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------