اسارت سرباز اسرائیلی «شائول آرون» چه پیامدهایی به دنبال داشت؟



اخبار,اخبار بین الملل ,رژیم اسرائیلی

 

اخبار بین الملل - اسارت سرباز اسرائیلی «شائول آرون» چه پیامدهایی به دنبال داشت؟

اسارت یک سرباز اسرائیلی نه تنها باعث بالا رفتن روحیه مقاومت و خوشحالی مردم فلسطین شد بلکه موجب شد مقامات رژیم صهیونیستی از این به بعد در اتخاذ تصمیم‌هایی مانند عملیات زمینی در نوار غزه مردد شوند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «14 مارس»، علیرغم تمام ناراحتیهایی که لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها با مشاهده جنایات غزه در رسانه‌های مختلف متحمل شدند اما دور جدید حملات به غزه با اتفاقاتی همراه بود که باعث شادی آنها شد. بعد از انتشار موفقیتهای عملکرد مقاومت، عملیات کماندوهای آن و پرواز پهپادهای آن بر فراز شهرهای اسرائیلی روز یکشنبه خبری منتشر شد که خوشحالی تمام فلسطینها را برانگیخت.

این خبر اسارت یک سرباز اسرائیلی به نام «شائول آرون» توسط گردانهای «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس بود و مردم فلسطین را به یاد تبادل اسرا با سرباز اسرائیلی «گیلعاد شالیت» می‌انداخت . اگر چه ارتش رژیم صهیونیستی در ابتدا این امر را منکر شد اما نهایتا آن را پذیرفت و به صورت رسمی اعلام کرد که سربازش به اسارت در آمده است.

شکی نیست که به حجم وسیع کشتار فلسطینی‌ها در مقابل تلفات اسرئیلی‌ها قابل قیاس نیست و این امری تأسفبار است اما اسارت یک سرباز اسرائیلی برابر با بازگرداندن زنگی به اسرای داخل در زندانهای رژیم صهیونیستی است . چه کسی قضیه گیعاد شالیت را فراموش می‌کند سربازی اسرائیلی که در مقابل آزادی 1027 اسیر فلسطینی آزاد شد.

منابع فلسطینی آگاه به تحولات غزه معتقدند که به زودی مسئله تبادل اسرای فلسطینی با شائول آرون میان حماس و رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود، اسیر شدن این سرباز به این معناست که فردای غزه با دیروز آن کاملا متفاوت است و عملیات زمینی در این منطقه یک تفریح نیست و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از این به بعد برای گرفتن اینچنین تصمیم‌هایی باید متردد شود و حتی با مشاهده وضعیت کنونی از انجام آن پشیمان شود.

حماس تا قبل از شروع عملیات نظامی طرح آتش‌بس مصر را نپذیرفت زیرا از یک طرف نمیخواست تسلیم دیکته‌های «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور جدید مصر و سیاستهای غیر دوستانه وی در قبال فلسطین شود و از سوی دیگر می‌دانست که مقاومت فلسطین از هر جهت آماده مقابله با عملیات زمینی رژیم صهیونیستی است و از تجهیزات نظامی مناسب و نیروهای آماده به خدمت برخوردار است.

اسارت شائول آرون یک پیروزی بزرگ برای ملت فلسطین است زیرا فلسطینی‌ها میدانند این اقدام چه معنایی برای «اسرائیل» دارد و مقاومت از ابتدای پاسخهایش به رژیم صهیونسیتی توانسته اعتماد ملت فلسطین را جلب کند. از طرفی اسارت این سرباز باعث بالا رفتن روحیه خود رزمندگان مقاومت و تقویت روحیه مردمی کسانی شده است که از غزه دفاع می‌کنند به ویژه پس از وحدتی که میان فتح و حماس اعلام شد.

بر اساس این گزارش رژیم صهیونسیتی سعی خواهد کرد از تجاوز کنونی به نوار غزه سوءاستفاده و سعی کند شائول را آزاد کند اما شکست خواهد خورد و در نهایت امر مجبور است شروط مقاومت فلسطین را هر چه که باشد بپذیرد به ویژه اینکه تمام جامعه عمومی اسرائیل به حملات کنونی به نوار غزه با دید حیرت نگاه می‌کنند و معتقدند مقاماتشان آنها را به تمسخر گرفته‌اند و تمام اموال را خرج «گنبد آهنین» می‌کند سامانه‌ای فرسوده که چندان موفق عمل نکرده است.

اخبار بین الملل - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------