واکنش چین و روسیه به قطعنامه سازمان ملل درباره هواپیمای مالزیایی



اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای مالزیایی

 

اخبار بین الملل - واکنش چین و روسیه به قطعنامه سازمان ملل درباره هواپیمای مالزیایی

مسکو قطعنامه شورای امنیت در مورد هواپیمای ساقط شده مالزی را فوق العاده خواند و چین نیز خواستار اعلام آتش بس در اوکراین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین در سفر به کاراکاس که "شی جینپینگ" را همراهی می کرد، در واکنش به صدور قطعنامه تصویب شده سازمان ملل درباره هواپیمای ساقط شده MH17 مالزی بر لزوم محاکمه مسئولین این رویداد و اعلام آتش بس در اوکراین تاکید کرد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم آتش بس در اوکراین خواستار دستیابی به یک راه حل سیاسی متعادل، پایدار و جامع و حضور طالبان پای میز مذاکره شد.

وانگ یی بر لزوم دادن اجازه ایفای نقش کلیدی به سازمان بین‌ المللی هوانوردی غیرنظامی در تحقیقات در زمینه سرنگونی هواپیمای مسافربری MH17 مالزی و محل این حادثه تاکید کرد.

در همین رابطه ریانوستی با اشاره به نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل و تصویب قطعنامه مربوط به سانحه هواپیمای بوئینگ متعلق به خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین گزارش داد که اعضای این شورا بر لزوم انجام تحقیقات بین المللی بی‌ طرفانه به منظور روشن شدن علت این حادثه تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت ضمن ابراز نگرانی درباره اخبار مربوط به عدم امکان دسترسی و سازماندهی گروه تجسس برای یافتن باقی مانده اجساد قربانیان این فاجعه در محل سقوط هواپیما خواستار توقف فعالیت گروه‌های مسلح شدند که در پی ناامن کردن این منطقه برای فعالیت گروه‌ های کارشناسی شدند.

شورای امنیت با تاکید بر لزوم محاکمه عاملان این حادثه خواستار فراهم شدن امکان دسترسی فوری گروه ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا و دیگر سازمان های بین المللی به منطقه وقوع حادثه و تضمین امنیت کارشناسان خارجی برای انجام تحقیقات لازم در مورد علت سانحه شد.

ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نیز در نشست شب گذشته شورای امنیت حمایت مسکو را از این قطعنامه اعلام کرد و ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهوری روسیه نیز در گفتگوی تلفنی با مارک روته نخست وزیر هلند قطعنامه شورای امنیت در مورد این حادثه را بسیار عالی خواند.

اخبار بین الملل - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------