آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

نفوذ داعشی ها در زندان اندونزی (+عکس)



اخبار بین الملل - نفوذ داعشی ها در زندان اندونزی (+عکس)

ابوبکر بشیر رهبر تروریست های جنوب شرق آسیا در پیامی از هواداران خود خواسته بود به گروه تروریستی و تکفیری داعش برای سرکوب مخالفان و به ادعای خود تشکیل خلافت اسلامی کمک کنند.

انتشار عکس ˈابوبکر بشیرˈ یکی از رهبران زندانی گروه های افراطی اندونزی در کنار حامیانش در حالی که پرچم گروه تکفیری و تروریستی داعش را کنار خود دارند، واکنش مقامات جاکارتا را بدنبال داشت.
 
به گزارش ایرنا، انتشار این عکس نشان می دهد حمایت از گروه تروریستی داعش و نفوذ این گروه تکفیری در اندونزی در حال افزایش است.
 
این نفوذ باعث واکنش روز شنبه مقامات شورای اجرایی نهضت العلماء و سازمان محمدیه دو سازمان بزرگ اسلامی اندونزی شد.
 
ˈابوبکر بشیرˈ 75 ساله سه سال پیش به اتهام کمک به برپایی یک اردوگاه تعلیم گروه های تروریستی در اندونزی برای حمله به اهداف دولتی به 15 سال زندان محکوم شد.
 
وی در حال حاضر در زندان جزیره ˈنوساکامبانگانˈ در استان جاوای غربی تحت تدابیر امنیتی شدیدی دوره 15 ساله زندان خود را طی می کند، اما اجازه دیدار و ملاقات دارد.
 
وزیر قانون اندونزی در واکنش به انتشار این عکس اعلام کرد که تحقیقات برای عاملان گرفتن و انتشار این عکس به زودی آغاز می شود.
 
اندونزی پیش از این اعلام کرده بود ممکن است حق شهروندی افرادی که به گروه تروریستی داعش بپیوندند و در عراق و سوریه جنگ کنند، لغو شود.
 
بشیر موسس شبکه جماعت اسلامی اندونزی است که اعضایی در مالزی و سنگاپور داشته و در دهه 1990 اعضای این شبکه برای آموزش به عراق اعزام می شدند.
 
در عکسی که از ابوبکر بشیر انتشار یافته است وی به همراه 13 مرد ملبس به لباس عربی سفید رنگ در حالی که اکثر آن ها چهره خود را پوشانده و پرچم گروه تروریستی داعش را در کنار خود دارند، دیده می شود.
 
رییس گروه جماعت انصار توحید که از گروه های افراطی اندونزیایی است روز گذشته ضمن تایید عکس ابوبکر بشیر اعلام کرد که حمایت وی از گروه تروریستی داعش بر اساس اطلاعات نادرستی بوده که هواداران وی از وضعیت خاورمیانه در اختیار وی قرار داده اند.
 
ابوبکر بشیر رهبر تروریست های جنوب شرق آسیا در پیامی از هواداران خود خواسته بود به گروه تروریستی و تکفیری داعش برای سرکوب مخالفان و به ادعای خود تشکیل خلافت اسلامی کمک کنند.
 
ˈمحمد اشوانˈ رییس جماعت انصار توحید اندونزی روز گذشته در گفت وگو با روزنامه استریت تایمز سنگاپور اعلام کرد که تشکیل خلافت اسلامی نیازمند سه شرط است که هیچ یک از آنها در داعش وجود ندارد.
 
اشوان گفت که خلیفه اسلامی باید از اولاد پیامبر (ص) باشد، توسط روحانیون برجسته جهادی از جمله کسانی که به القاعده وابسته هستند انتخاب شود و منطقه ای برای حاکمیت خود داشته باشد.
 
محمد اشوان از این رو ادعای ابوبکر البغدادی را سئوال برانگیر و غیرمعتبر می داند.
 
این در حالی است که اواخر خرداد ماه اعضای جماعت انصار توحید با رژه در شهر سولو پرچم گروه تکفیری داعش را به نمایش درآوردند و با افتخار برخی از نمادهای این گروه تروریستی را به نمایش گذاشتند.
 
گزارش های مختلف نشان می دهد دستکم 30 اندونزیایی به گروه تروریستی داعش ملحق شده اند.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,گروه تروریستی داعش

 اخبار بین الملل - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------