آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

افشاگری‌ جدید اسنودن از برنامه جاسوسی آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل , آژانس امنیت ملی آمریکا

 

اخبار بین الملل - افشاگری‌ جدید اسنودن از برنامه جاسوسی آمریکا

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در جدیدترین افشاگری خود گفت که این نهاد امنیتی، برنامه‌ مستقل و محرمانه‌ای دارد که بدون مداخله انسانی به حملات سایبری واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش فارس، «ادوارد اسنودن»، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که از برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا پرده برداشته بود، در جدیدترین افشاگری خود به مجله «وایرد» گفت که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)، یک برنامه محرمانه مستقل به نام «ذهن خارق العاده» (Monstermind)، دارد که می‌تواند بدون مداخله انسان، به حملات سایبری کشورهای دیگر واکنش نشان دهد.

اسنودن هشدار داد که این برنامه به جز آنکه نگرانی‌هایی را در زمینه حریم خصوصی افراد در سطح داخلی آمریکا به وجود می آورد، می‌تواند کابوس دیپلماسی بین‌المللی آمریکا باشد، زیرا حملات سایبری که مانسترمایند صورت می‌دهد اغلب از طریق رایانه‌های شخص ثالث که در کشورهای خارجی قرار دارد، ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: این حملات می‌تواند جعلی و ساختگی باشد. شما می‌توانید فردی را داشته باشید که در چین نشسته باشد و طوری نشان دهد که این حملات از روسیه صورت می‌گیرد و بنابراین ما یک بیمارستان روسی را هدف بگیریم. بعد چه خواهد شد.

اسنودن تصریح کرد که به دلیل افشاگری مشکلی با زندانی شدن ندارد و بیشتر از آنکه به خودش اهمیت دهد به کشورش اهمیت می دهد اما تأکید کرد که نمی‌تواند اجازه دهد که قانون به عنوان یک سلاح سیاسی برای ترساندن افراد برای آنکه نتوانند برای حقوق خود ایستادگی کنند، استفاده شود.
اخبار بین الملل - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------