توییتر نخست وزیر روسیه هک و استعفای او اعلام شد!



اخبار بین الملل - توییتر نخست وزیر روسیه هک و استعفای او اعلام شد!

« من استعفا داده ام. من از اقدامات و اعمال دولت به شدت شرم زده هستم و امیدوارم بخشیده شوم» اینها جملاتی است که امروز از سوی حساب کاربری «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه منتشر شده است. حساب کاربری رسمی وی که از سوی توییتر تاید یا Verify شده است وبیش از 2.5 میلیون دنبال کننده دارد.

«من استعفا داده ام. من از اقدامات و اعمال دولت به شدت شرم زده هستم و امیدوارم بخشیده شوم». اینها جملاتی است که امروز از سوی حساب کاربری «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه منتشر شده است. حساب کاربری رسمی وی که از سوی توییتر تاید یا Verify شده است وبیش از 2.5 میلیون دنبال کننده دارد.

به گزارش «تابناک» اما آنگونه که عنوان شده است، این جملات را خود مدودف بر روی توییتر خود منتشر نکرده است. گفته میشود که امروز صبح خیلی زود یک هکر کنترل حساب کاربری وی را در توییتر در دست گرفته و توییت فوق را در آن منتشر کرده است:

 

اخبار,اخبار بین الملل , نخست وزیر روسیه

 
این توییت همراه شد با یک توییت 140 کاراکتری دیگر که در آن انتقاد شدیدی از دولت روسیه به عمل آمده بود. همچنین تعدادی Retweet از حساب کاربری یکی از مشهور ترین نویسندگان و روزنامنگاران ضد پوتین با نام «ناوالنی» - @Navalny.

یکی از توییت های حساب مدودف اشاره کرده بود: از خواندن توییت های ناوالنی لذت میبرم. این در حالی است که «الکس ناوالنی» حقوق دان دانش آموخته در دانشگاه «ییل» از سوی نشریه وال استریت ژورنال به عنوان «مردی که پوتین از او بیش از همه میترسد» لقب گرفته است.

تنها 40 دقیقه بعد از آنکه اولین توییت بر روی حساب کاربری مدودف منتشر شد، همه آنها پاک شدند و هنوز مشخص نشده است که چه کسی پشت این هک و توییت های بعدی آن قرار داشته. البته هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این هک را بر عهده نگرفته است و اعلام هک شدن حساب کاربری مدودف تنها بر اساس حدس است.

حساب کاربری دیمیتری مدودف - @MedvedevRussia – طی بازدید تاریخی وی از مقر و ساختمان اصلی توییتر در «سیلیکون والی» در 2011 ایجاد شده است و هیچ شکی در این نیست که این حساب متعلق به شخص نخست وزیر روسیه است. اما در حالی که هیچ کس رسما اعلام نکرده است که این حساب هک شده، جملات منتشر شده بر روی حساب کاربری نخست وزیر روسیه به قدری تند و شدید است که هیچ کس باور نمیکند که شخص مدودف خود آنها را منتشر کرده باشد.

 

اخبار,اخبار بین الملل , نخست وزیر روسیه

 
«راشا تودی» اعلام کرده است که این حساب هک شده و حساب کاربری انگلیسی زبان مدودف اما مورد هک و نفوذ واقع نشده است. یکی از این جملاتی که به نظر غیر ممکن است از زبان شخصی مانند مدودف خارج شود بر این مضمون بوده است: خیلی وقت بود که میخواستم بگوبم: واوا! –Vova نام مستعار ولادیمیر پوتین در روسیه است – تو اشتباه میکنی. شهروندان روسیه نباید بخاطر ناتوانی و مشکل رهبران برای درک و اقدام بر اساس عقل سلیم، رنج و عذاب بکشند.

اخبار بین الملل - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------