آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

سلاح جنگی تروریست ها پشت سد موصل آب پاشی خشن داعش علیه مردم



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - سلاح جنگی تروریست ها پشت سد موصل آب پاشی خشن داعش علیه مردم

احتمال آن وجود دارد که گروه فوق العاده افراطی داعش از قطع کردن مسیر جریان آب آشامیدنی در مناطق تحت کنترل به عنوان سلاح استفاده کند. از آن بدتر احتمال شکسته شدن سد "موصل" است.

اخبار هفته گذشته عراق حاکی از آن بود که کنترل سد بزرگ "موصل" به دست نیروهای داعش افتاده است. این موضوع نشان از احتمال بروز فاجعه ای انسانی گسترده تر در عراق حکایت دارند. با این حال، این نخستین باری نیست که در عراق از "آب" به عنوان سلاحی جنگی استفاده شده است.

پیش از این نیز بعثی ها در جریان جنگ هشت ساله با ایران از این موضوع سوء استفاده کرده بودند.

به گزارش "تدبیر"، سایت "یو اکسپرس" با انتشار گزارشی درباره خطر شکسته شدن سد موصل توسط نیروهای داعش و بروز فاجعه ای انسانی در عراق می نویسد:"احتمال آن وجود دارد که گروه فوق العاده افراطی داعش از قطع کردن مسیر جریان آب آشامیدنی در مناطق تحت کنترل به عنوان سلاح استفاده کند. از آن بدتر احتمال شکسته شدن سد "موصل" است.

در صورت وقوع چنین حادثه ای این سد که در 200 مایلی بغداد واقع شده می تواند باعث ایجاد سیلی عظیم در آن منطقه شود. هم چنین سد "حدیثه" در غرب آن منطقه نیز یکی دیگر از اهداف داعش است. استفاده از "سد"ها توسط نیروهای داعش به عنوان سلاح جنگی جای تعجب ندارد. این موضوع برای کسانی که با شیوه های جنگ در عراق آشنا هستند موضوعی تازه نیست."

به گزارش تدبیر، این سایت در ادامه به شرح داستان سوء استفاده بعثی ها از "آب" به عنوان حربه ای جنگی علیه نیروهای ایرانی پرداخته و می نویسد:"در سال 1984 میلادی جنگی میان ایران و عراق به نقطه اوج خود رسید جنگی که هشت سال به طول انجامید.

عراق در آن زمام تحت تسلط سیاسی سنی ها بود و در ایران چند سالی از تاسیس جمهوری اسلامی ایران می گذشت.

"طارق عزیز" یکی از نزدیک ترین یاران "صدام حسین" دیکتاتور وقت عراق در سال 1980 میلادی به یکی از نزدیکان خود گفته بود که ایران جامعه ای بسیار سازمان یافته دارد. ما از صدور انقلاب آن کشور به عراق می ترسیم.

در دهه هشتاد میلادی، بعثی ها برای جلوگیری از نفوذ سربازان ایرانی در اطراف اروند رود با پر کردن مزارع از آب فراوان باعث می شدند تا آب گرفتگی ایجاد شود. آنان به گل آلود کردن محیط سعی می کردند تا از عبور رزمنده های ایرانی جلوگیری کنند. اکنون مناطق آب گرفته خشک شده اند تنها شن و ماسه باقی مانده است.

"ماهر عبدالرشید" فرمانده واحد عملیاتی منطقه جنوبی عراق در ارتش بعثی گفته بود که صدام از "آب" برای مقابله با نیروهای نظامی ایرانی در جنگ هشت ساله استفاده کرده بود. به گفته او صدام به سربازان تحت فرمانش دستور داده بود که مسیر آب رودخانه ها و سدها را به مردابی در نزدیکی بصره منحرف کنند. در نتیجه انباشته شدن آب راه رفتن و پیشروی رزمندگان ایرانی با تاخیر مواجه می شده است چرا که راه رفتن در گل و لای دشوار است. چند سال پس از آن ارتش ترکیه و نظامیان هندی نیز شیوه بهره برداری از "آب" به عنوان سلاحی جنگی را مورد استفاده قرار دادند."


این سایت در پایان اشاره می کند که اکنون در صفوف داعشی ها تعداد زیادی از فرماندهان و افسران پیشین عضو ارتش بعثی عراق حضور دارند و همین موضوع می تواند هراس از امکان شکسته شدن سد "موصل" و یادگیری شیوه استفاده از آب در جنگ توسط داعشی ها از بعثی ها را تقویت کند.
اخبار بین الملل - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------