آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

اطلاعیه بانک مرکزی هند علیه داعش



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تکفیری داعش

 

اخبار بین الملل - اطلاعیه بانک مرکزی هند علیه داعش

در اطلاعیه بانک مرکزی هند آمده: بانک ها باید همه حساب های موجود را بررسی و تضمین کنند که هیچیک از نهادها یا افراد وابسته به داعش حسابی ندارند.

بانک مرکزی هند در اطلاعیه ای به همه بانک های این کشور دستور داد که از گشایش حساب برای رهبران گروه تروریستی داعش خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی هند روز دوشنبه این حرکت را بدنبال اقدام شورای امنیت سازمان ملل در تحریم سفر شش تن از رهبران داعش و گروه های متحد آن در سراسر جهان یا ضبط دارایی آنان بخاطر جذب نیرو و تامین بودجه تروریست ها انجام داده است.

در اطلاعیه بانک مرکزی هند آمده: بانک ها باید همه حساب های موجود را بررسی و تضمین کنند که هیچیک از نهادها یا افراد وابسته به داعش حسابی ندارند.

این اطلاعیه می افزاید: تا آنجا که به ضبط پول، دارایی مالی یا منابع اقتصادی یا خدمات مربوطه به شکل حساب های بانکی این افراد یا نهادها مربوط می شود باید مطابق دستورالعمل صورت گیرد.

شش نفری که به فهرست تروریست هایی که اتباع خارجی را به عضویت داعش درآورده اند یا در جمع آوری پول برای ادامه حمایت ازفعالیت های تروریستی این گروه کمک کرده اند از جمله شامل ˈ العدنانی ˈ سخنگوی داعش می شود.

از قبل یک جایزه 10 میلیون دلاری برای دستگیری ˈابوبکر البغدادی ˈ سرکرده گروه تروریستی داعش تعیین شده است.

فهرست بانک مرکزی هند از افرادی که قادر به گشایش حساب بانکی در هند نیستند از قبل شامل ˈداوود ابراهیمˈ تروریست اصلی تحت تعقیب نیز می شود.

اسم جالب توجه دیگری که در فهرست بانک مرکزی هند دیده می شود ˈباهازیگˈ (Bhaziq) است که در هند قبل از تقسیم متولد شده و شاخه لشکر طیبه را درعربستان سعودی رهبری کرد.

پنج نفری که اسامی آنان به تازگی به این فهرست افزوده شده عبارتند از: الجهانی (Al Jahani)، عارف (Said Arif)، حجاج بن فهدالعجمی (Hajjaj Bin Fahd Al Ajmi)، الچارخ (Al Charekh) و حمید حماد حمید العلی (Hamid Hamad Hamid Al-Ali).

چهار نفر اول اتباع خارجی را به عضویت داعش درآورده اند یا به جمع آوری پول برای جبهه النصرا (Jabhat al-Nusra) کمک کردند.

براساس گزارش سازمان های اطلاعاتی هند، حداقل 22 نفر از اتباع هند در داعش عضویت دارند.

ˈاجی ساهنی ˈ یک متخصص عملیات ضدتروریسم درهند می گوید: مشکل اصلی جنجالی است که این شورشیان می توانند بعد ازبازگشت به کشورهای خود ایجاد کنند. 

اخبار بین الملل - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------