وزیران و سیاستمداران اسرائیلی: آتش‌بس توافق نیست ننگ است!



اخبار,اخبار بین الملل ,رژیم صهیونیستی

 

اخبار بین الملل - وزیران و سیاستمداران اسرائیلی: آتش‌بس توافق نیست ننگ است!

رئیس حزب مرتز عملیات "صخره سخت" رژیم صهیونیستی علیه جنبش حماس را شکست استراتژیک برای این رژیم خواند، در عین حال وزیر دادگستری این رژیم نیز اعلام کرد که نباید اجازه داد تا حماس به دستاوردهای سیاسی دست یابد.

به گزارش (ایسنا)، سایت شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی گزارش داد: نیمی از اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با آتش‌بس در غزه مخالفت کرده‌اند که یکی از وزیران اسرائیلی در واکنش به این توافق آتش‌بس در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: این توافق نیست بلکه "ننگ" است.

آویگدور لیبرمن، نفتالی بنت، اسحاق آهارونوویچ و گلعاد اردان وزرای عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با این آتش‌بس مخالفت کردند.

در همین حال تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد: نباید به حماس اجازه داد تا به دستاوردهای سیاسی دست یابد. ما باید با طرف‌های میانه رو در منطقه ارتباط و یک جبهه تشکیل دهیم. زمان ثابت خواهد کرد که آیا قدرت بازدارندگی مقابل حماس محقق می‌شود یا خیر.

وی در مصاحبه با سایت والا گفت: آتش‌بس باید بخشی از حل و فصل فراگیر باشد.

در همین حال اوری آریل، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی از حزب خانه یهودی اعلام کرد که هر توافقی که شامل پایان دادن به تهدید شلیک موشک‌ها به ساکنان اراضی اشغالی و عاری کردن نوار غزه از سلاح نباشد در واقع یک اقدام ناقص است.

وی عنوان داشت: در چنین شرایطی نهاد امنیتی اسرائیل تنها این گزینه را دارد که برای دور آتی که نزدیک خواهد بود، آماده شود.

زهاوا گلئون، رئیس حزب مرتز عملیات صخره سخت رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را یک شکست استراتژیک برای این رژیم خواند و گفت: آتش‌بس دستاوردی برای حماس و به ضرر ساکنان جنوب اسرائیل است.

از سوی دیگر، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی تصمیم دارد تا دو میلیارد و نیم شِکِل به بودجه وزارت جنگ این رژیم در بودجه دولت در سال آتی اضافه کند.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یووال اشتاینیتز، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل‌آویو با آتش‌بس بلند مدت در اطراف نوار غزه مخالف نیست.

این مقام رژیم صهیونیستی برای بازسازی نوار غزه این شرط را مطرح کرد که باید غزه عاری از موشک‌ها و راکت‌ها شود.

وی در مصاحبه با رادیو رژیم صهیونیستی گفت که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تعهد خود مبنی بر جلوگیری از شلیک موشک‌ها از غزه به سمت اراضی اشغالی عمل نکرد.
اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------