آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

اردوغان خداحافظی کرد



اخبار,اخبار بین الملل ,نخست وزیر ترکیه

 

اخبار بین الملل - اردوغان خداحافظی کرد

نخست وزیر ترکیه در آخرین روز نخست وزیری خود در کنگره فوق العاده حزب حاکم عدالت و توسعه که برای انتخاب رهبر جدید حزب برگزار شده است ، خداحافظی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رجب طیب اردوغان سخنان خود را با تشکر از اعضا و هواداران حزب حاکم عدالت توسعه، همه کسانیکه در رشد ترکیه سهمی داشته اند و 75 میلیون مردم ترکیه آغاز کرد.


اردوغان با اشاره به اینکه وی اولین رییس جمهور منتخب مردم است از کسانیکه در این راه از وی حمایت کردند تشکر کرد و گفت : این حمایت نشان دهنده آنست که ترکیه تا چه حد به رشد دمکراتیک رسیده و از نوگرایی هراسی ندارد.


وی با اشاره به 13 سالی که رهبری حزب عدالت و توسعه را عهده دار بوده است ، گفت : این وظیفه امروز به پایان می رسد و فردا پس از سوگند در مجلس وظیفه خود را به عنوان دوازدهمین رییس جمهور ترکیه آغاز خواهد کرد و این شروعی خواهد بود برای ترکیه نوین.


وی افزود : آنچه که امروز تغییر خواهد یافت ، افراد هستند و هیچ تغییری در خطی که آغاز کرده و ادامه داده ایم ، بوجود نخواهد آمد.


اردوغان با اشاره به اینکه هرچند که حزب عدالت و توسعه 13 سال پیش تاسیس شده است اما این حزب ادامه حرکتی است که قرن ها پیش آغاز شده است و طی آن ، هزاران نفر جان خود را در این راه فداکرده اند.


وی با یادآوری روزهای نخستی که حزب عدالت توسعه زمام امور را در دست گرفت گفت : در آن روزها ترکیه زیر بار بدهی های جاری فلج شده بود و دولت برای پرداخت بدهی های خارجی، مقروض کارمندان و کارگران خود می شد و سازمانهای مالی جهانی با سوء استفاده از این ضعف، اجازه دخالت در سیاست های داخلی ترکیه را هم به راحتی به خود می دادند. اما حزب حاکم عدالت و توسعه این روند را تغییر داد و اوضاع تا به حدی بهبود پیدا کرد که علاوه بر باز پرداخت تمام بدهی ها ، درآمد سرانه ملی طی این مدت از 3500 دلار به 11 هزار دلار رسید.


اردوغان با ابراز امیدواری از اینکه احمد داوداغلو به خوبی از عهده وظیفه رهبری حزب و نخست وزیری ترکیه برخواهد آمد گفت : هر جدایی یک وصال است و من در زمان ریاست جمهوری هم در کنار مردم خواهم بود و برای رساندن ترکیه به اهدافی که برای سال 2023 یعنی یکصدمین سال اعلام جمهوریت تعیین کرده ایم ، تلاش خواهم کرد.


وی در پایان گفت : پنجشنبه شب پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری ، احمد داود اوغلو را به عنوان رهبر بزرگترین حزب مجلس مامور تشکیل دولت خواهد کرد.


در کنگره انتخاباتی حزب عدالت و توسعه که برای انتخاب رهبر جدید حزب برگزار شده (و همچنان ادامه دارد) احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به عنوان تنها نامزد انتخاباتی شرکت دارد.

اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------