واکنش کاخ سفید به تهدید داعش



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - واکنش کاخ سفید به تهدید داعش

ارنست با تاکید بر اینکه چارچوب زمانی را برای تصمیم گیری رئیس جمهور آمریکا جهت حمله به سوریه تعیین نمی کند، گفت که پنتاگون صراحتا اعلام کرده است که آمادگی ارائه طیف وسیعی از احتمالات را بر مبنای آنچه اوباما تصمیم به عملی کردن آن بگیرد، دارد.

به نقل از نشریه «هیل» چاپ کنگره آمریکا، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و رهبران ناتو در قالب نشست هفته آینده خود در ولز، درباره نوع واکنش به تهدید ناشی از جنگجویان داعش در عراق و سوریه به مشورت خواهند پرداخت.

ارنست در جمع خبرنگاران گفت که بر اساس پیش بینی های وی، بحث درباره داعش موضوع برخی گفت‌وگوهای نشست ناتو خواهد بود و بدیهی است که برخی از سران کشورهای عضو ناتو در نتیجه حاصل از بحث درباره داعش، نفع مسلم دارند؛ سخنگوی کاخ سفید افزود: ما همچنین در این نشست رهبرانی از برخی کشورها را خواهیم داشت که بر این باوریم می توانند و پیشتر نیز نشان داده اند که برای ایفای نقشی سازنده جهت مقابله با چالش داعش تمایل دارند.

کاخ سفید اعلام کرده است که با تعداد زیادی از کشورها برای بررسی بحران داعش پیشتر وارد گفت‌وگو شده است و در این بین، هفت کشور غربی نیز به تجهیز تسلیحاتی کردهای عراق در مبارزه علیه داعش کمک کرده اند؛ دولت واشنگتن همچنین در حال تحت فشار قرار دادن شرکای خود برای تامین حمایت های بشردوستانه از اقلیت های مذهبی عراق و همچنین محدود کردن دسترسی داعش به بودجه و تسلیحات اضافی است.

سخنگوی کاخ سفید گفت: یک راه مهم که شما می توانید برای مقابله با این نوع تهدیدات عملی کنید، قطع دسترسی آنها به پول است که این امر (پول) حقیقتا یکی از مواردی است که داعش را بسیار خطرناک کرده است و این گروه پیشتر نشان داده است که دسترسی مهمی به مبلغ زیادی پول دارد و این موضوع، مقابله با آنها را دشوار می سازد.

ارنست درباره اینکه آیا رئیس جمهور آمریکا پیش از حضور در نشست ناتو در ولز و دیدار با همتایان خارجی خود، دستور حملات هوایی علیه داعش در سوریه را صادر خواهد کرد یا خیر، توضیحی نداد و این در حالیست که بر اساس گزارش های منتشر شده، پنتاگون در حال بررسی طرح های حمله به داعش در سوریه است و دولت واشنگتن نیز پیشتر پروازهای جاسوسی خود بر فراز بخش هایی از سوریه را آغاز کرده است.

ارنست با تاکید بر اینکه چارچوب زمانی را برای تصمیم گیری رئیس جمهور آمریکا جهت حمله به سوریه تعیین نمی کند، گفت که پنتاگون صراحتا اعلام کرده است که آمادگی ارائه طیف وسیعی از احتمالات را بر مبنای آنچه اوباما تصمیم به عملی کردن آن بگیرد، دارد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که گزارش ها نشان می دهند آمریکا در حال بسیج کردن ائتلافی گسترده از متحدان خود برای حمایت از اقدام نظامی علیه داعش در سوریه و گسترش حملات هوایی فعلی آمریکا علیه داعش در عراق است و در این بین، انگلیس و استرالیا، از جمله کشورهایی هستند که تمایل خود را در این زمینه اعلام کرده اند.
اخبار بین الملل - جهان نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------