آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر…

جنایت فجیع علیه یک رهبر مذهبی در بنگلادش



اخبار,اخبار بین الملل ,قتل

 

اخبار بین الملل - جنایت فجیع علیه یک رهبر مذهبی در بنگلادش

با اعلام خبر این قتل بلافاصله وزیر مشاور در امورکشور، رییس پلیس و قائم مقام مدیرکل نیروی ویژه بنگلادش در محل حادثه حضور یافته و تحقیقات خود را برای یافتن عاملین آغاز کردند.

افراد ناشناس چهارشنبه شب با نفوذ به خانه مولانا نور الاسلام فاروقی یک رهبر مذهبی بنگلادش، سر وی را از بدن جدا کردند.

به گزارش ایرنا، رسانه های بنگلادشی روز پنجشنبه به نقل از منابع پلیس و خانواده فاروقی خبر این قتل فجیع را منتشر کردند.

خانواده مولانا فاروقی گفته اند که قاتلین به بهانه ثبت نام برای سفر حج ساعت هفت ونیم دیشب به منزل او مراجعه و پس از مطمئن شدن از فراهم بودن شرایط، ابتدا اعضاء خانواده را در اتاقی محبوس و سپس با بردن مولانا به حمام به طرز بیرحمانه ای سر او را از تن جدا کرده اند.

مولانا فاروقی از مبلغین اهل سنت و رییس یک رسانه ، مجری برنامه اسلامی در دو شبکه تلویزیونی خصوصی، خطیب مسجد دادگاه عالی و صاحب یک آژانس مسافرتی بود.

وی همچنین گروه ˈاسلامی فرانتˈ را ریاست می کرد.

این رهبر مذهبی اهل سنت در مناطق مختلف بنگلادش به موعظه و سخنرانی می پرداخت و به کشورهای زیادی از سریلانکا، امارات ، بحرین، اندونزی، ترکیه، عراق، قطر، پاکستان و هند مسافرت کرده بود.

با اعلام خبر این قتل بلافاصله وزیر مشاور در امورکشور، رییس پلیس و قائم مقام مدیرکل نیروی ویژه بنگلادش در محل حادثه حضور یافته و تحقیقات خود را برای یافتن عاملین آغاز کردند.

در همین رابطه به نقل از پلیس اعلام شد که سه نفر مظنون دستگیر شده اند. برخی از شهرها از جمله داکا و چیتاگنگ امروز محل تظاهرات مردمی در اعتراض به این قتل بود.

از سوی گروه دانشجویی ˈ اسلامی سترا شناˈ و همچنین ˈاسلامی فرانتˈ که فاروقی رهبر آن بود، برای یکشنبه آینده برنامه تظاهرات سراسری در بنگلادش اعلام شده است.

روزنامه پروتوم الو به نقل از برخی از نزدیکان مولانا فاروقی اعلام کرده با توجه به اینکه وی معتقد به برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) و همچنین ادای احترام به مزار بزرگان دین بود؛ مخالفین این عقاید و دشمنان اهل سنت این قتل بی رحمانه را مرتکب شده اند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این قتل را برعهده نگرفته است.
اخبار بین الملل - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------