آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

اوباما: داعش اصلی‌ترین تهدید خاورمیانه است



اخبار,اخبار بین الملل ,باراک اوباما

 

اخبار بین الملل - اوباما: داعش اصلی‌ترین تهدید خاورمیانه است

رئیس جمهوری‌آمریکا می‌گوید: زمانی که بحث تروریسم پیش می‌آید گروه شبه نظامی داعش اصلی‌ترین تهدید در خاورمیانه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا در مراسم جمع‌آوری پول برای حزب دموکرات گفت: داعش نه تنها اراضی زیادی را در عراق و سوریه تحت کنترل خود در‌ آورده است بلکه یک نوع وحشی گری از خود نشان داده که در استاندارد تروریست‌ها نیز غیرعادی محسوب می‌شود.

اوباما تاکید کرد: نقطه روشن در این هرج و مرج وحشتناکی که داعش در این منطقه ایجاد کرده به اعتقاد من این است که آن‌ها برای اولین بار توجهات را به سمت جهان اسلام جلب کردند؛ اقدامی که به وضوح نشان می‌دهد که باید از آن‌ها فاصله گرفت و نهایتا این شاخه افراط گرا را که واقعا هیچ جایی در قرن بیست و یکم ندارد، نابود کرد.

وی افزود: به نظر من این اقدامی است که نشان می‌دهد ما باید چگونه با این مشکلات رو به رو شویم چرا که قرار نیست که آن‌ها به زودی نابود شوند. آنچه به من اعتماد به نفس می‌دهد این است که ما در طرف درست تاریخ قرار داریم.

اوباما در جریان سخنرانی هفته گذشته خود متعهد شد که داعش را "تضعیف و نهایتا شکست" بدهد.

وی در ادامه گسترش کمپین نظامی تحت حمایت آمریکا را اعلام کرد که از جمله شامل حمله هوایی به سوریه و تشکیل ائتلاف گسترده علیه داعش می‌شود.

اوباما در مراسم دموکرات‌ها در منزل هووارد فرایدمن، رئیس سابق کمیته روابط عمومی آمریکا – اسرائیل (آیپک) در بالتیمور گفت: زمان سنجیده و حساب‌شده‌ای است. ما می‌توانیم ائتلافی را تشکیل دهیم و رهبری آن را خودمان بر عهده بگیریم اما به طور کلی به اقدامات ما نیز بستگی ندارد.

بالتیمور بزرگترین شهر ایالت مریلند است که اکثر ساکنان آن را یهودیان تشکیل می‌دهند و در جریان مراسم دموکرات‌ها بسیاری از ساکنان منطقه پرچم‌ و نمادهای رژیم صهیونیستی را به همراه داشتند و در محوطه منزل فرایدمن جمع شده بودند. رئیس سابق آیپک نیز در پایان از اوباما تشکر کرد و گفت: از اینکه شما در کنار اسرائیل ایستاده‌اید، قدردانی می‌کنیم.

اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------