آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

جنجال سلام نظامی اوباما با لیوان چای(+عکس)



 اخبار بین الملل - جنجال سلام نظامی اوباما با لیوان چای

انتشار فیلم کوتاهی از ورود اوباما به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و احترام نظامی وی به افسران با لیوان چای جنجالی شد.

به گزارش ایسنا،‌ به نوشته روزنامه دیلی میل، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه برای سخنرانی در نشست تغییرات جوی و حضور در نشست سوریه وارد نیویورک شد تا در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,باراک اوباما

 
زمانی که اوباما حوالی ظهر به وقت نیویورک از هلی‌کوپترش خارج شد، با احترام نظامی دو افسر نیروی دریایی روبه رو شد و وظیفه داشت که به عنوان فرمانده کل قوا، به احترام آنها پاسخ نظامی دهد اما وی در حالی که یک لیوان سفید رنگ چای در دست داشت، دست خود را به نشانه احترام در کنار سر خود قرار داد.

این اقدام نقض قوانین نظامی محسوب می‌شود و با واکنش طرفداران، کهنه‌سربازان و نیروهای نظامی آمریکا مواجه شد.

کاخ سفید فیلم کوتاهی از ورود اوباما را بر روی اینستاگرام قرار داد و همین اقدام گاف رئیس‌جمهوری آمریکا را که هیچ عکاسی نشان نداده بود، فاش کرد.

اوباما به چای خوردن مشهور است؛ مخصوصا در سفر و قبل از سخنرانی‌هایش. با این حال ادای احترام نصفه و نیمه وی باعث خجالت کاخ سفید شد چرا که احترام نظامی به پرسنل ارتش برای رئیس‌جمهوری آمریکا تا زمانی که این سمت را در اختیار دارد و فرمانده ارشد پنتاگون محسوب می‌شود، ضروری است. 

اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------