آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

حملات داعش به خاک ترکیه



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - حملات داعش به خاک ترکیه

پایگاه اینترنتی محیط به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که داعش صبح امروز (شنبه) مناطق نزدیک به گذرگاه مرزی که به کوبانی می‌رسد را در خاک ترکیه با 28 خمپاره هدف قرار داد.

در شهر کوبانی سوریه حملات متقابلی میان کردها و تروریست‌های داعش طی ساعات گذشته رخ داد و یگان‌های حمایت از مردم کرد توانستند به پیشروی‌هایی در داخل این شهر کردنشین دست یابند. در همین حال مسئولان کرد از دور شدن خطر سقوط کوبانی سخن می‌گویند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نیروهای کرد توانستند منطقه اطراف برج رادیویی را در حومه غربی کوبانی تحت کنترل خود درآورند.

پایگاه اینترنتی محیط به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که داعش صبح امروز (شنبه) مناطق نزدیک به گذرگاه مرزی که به کوبانی می‌رسد را در خاک ترکیه با 28 خمپاره هدف قرار داد.

این دیده‌بانی که مقر آن در لندن است، افزود: درگیری‌ها میان یگان‌های حمایت از مردم ترکیه و داعش در مربع امنیتی شهر کوبانی در جریان است. یگان‌های حمایت از مردم کرد تجمعات داعش را در روستای منیازی در جنوب غرب عین العرب (کوبانی) هدف قرار دادند.

شبکه المنار نیز گزارش داد که در حمله ائتلاف به حومه غربی کوبانی محمد جاسم یکی از سرکرده‌های داعش کشته شد.

در همین راستا آسیا عبدالله، رئیس حزب اتحادیه دموکرات کردها در سخنانی عنوان داشت: حملات روز گذشته متوقف نشد. مساله دیگر سقوط و یا عدم سقوط کوبانی نیست بلکه درباره داعش و حمایت نظامی است که به دست می‌آورد.

این مقام کرد عنوان داشت: کوبانی سقوط نخواهد کرد و بهترین شاهد بر این مساله مقاومت یگان‌های حمایت از مردم کرد در ظرف بیش از یک ماه است و نظام حمایت مدنی که متشکل از هزاران غیرنظامی مستقر در داخل و اطراف شهر کوبانی است از کردها در جنگ علیه داعش حمایت می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: گروه‌هایی از ارتش آزاد سوریه هستند که همکاری نظامی در عرصه میدانی با یگان‌های حمایت از مردم کرد در درگیری‌های کوبانی دارند و از زمان آغاز این درگیری‌ها از حدود یک ماه قبل 9 تن از نیروهای ارتش آزاد سوریه کشته شده‌اند.

پس از اینکه یگان‌های حمایت از مردم کرد به پیشروی‌های چشمگیری در این شهر دست یافتند و مناطق از دست داده در دو روز گذشته را مجدداً تحت کنترل خود درآوردند، گروه تروریستی داعش نیمه شب گذشته ضدحمله‌های خود را تشدید کرد.

این در حالی بود که ائتلاف علیه داعش دست به حملات هوایی شدیدی به مواضع این گروه تروریستی زد. با وجود اینکه کردها مساحتی شش تا هفت کیلومتر مربعی را در مرزها با ترکیه از دست داده‌اند اما نیروهای کرد مقاومت شدیدی را نشان می‌دهند.

در همین راستا و در شرایطی که افراد مسلح داعش هفته گذشته نیمی از کوبانی را تحت تصرف خود درآورده بودند و این درگیری‌ها در مرکز این شهر به جنگ خیابانی تبدیل شده بود، ادریس نعسان، معاون رئیس کمیسیون روابط خارجه در کوبانی گفت: داعش همچنان مساحتی حدود 15 تا 20 درصد از کوبانی را تحت تصرف خود دارد و روزانه نیروهای جدیدی را می‌آورد و برای بازپس گرفتن آنچه که در دو روز گذشته از دست داده است نیروهای جدیدی را به کار می‌گیرد.

در همین راستا مصطفی عبدی از فعالان رسانه‌ای کرد عنوان داشت: نیروهای حمایت مردمی کرد و اعضای ارتش آزاد سوریه پس از کمینی که علیه تروریست‌های داعش ترتیب دادند، تعدادی از نقاط را در داخل شهر کوبانی تحت کنترل خود درآوردند که این پیشروی‌ها به سمت غرب کوبانی و همچنین جنوب شرقی این شهر بوده است.

همزمان محمود برخدان، از رهبران یگان‌های حمایت مردمی عنوان داشت: نیروهای کرد زمام امور را در کوبانی به دست گرفته‌اند و حرف و حدیث‌هایی در خصوص سقوط این شهر پایان یافته است.

فرهاد شامی از فعالان کرد در کوبانی نیز عنوان داشت: تروریست‌های داعش پس از نیمه شب تلاش کردند این مناطق تحت کنترل کردها در دو بخش شرقی و جنوبی را تحت تصرف خود درآورند اما شکست خورده و عقب‌نشینی کردند.

روزناه الحیاة نیز نوشته است که مذاکرات با ترکیه برای استفاده از پایگاه‌های آن برای انجام عملیات شاهد پیشرفت بسیاری بوده است.

منابع نظامی آمریکایی به این روزنامه گفتند: مذاکرات با ترکیه در این زمینه شاهد پیشرفت بود و پیش‌بینی می‌شود که حملات در عراق به خصوص در الانبار افزایش یابد. 

اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------