اظهارات ایمن الظواهری درباره ابوبکر بغدادی



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - اظهارات ایمن الظواهری درباره ابوبکر بغدادی

ایمن الظواهری سرکرده تروریستهای القاعده روز شنبه ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی تکفیری داعش را « مرتد » توصیف کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری «الیوم الثامن» ، الظواهری گفت: « اسلام از البغدادی و رفتار و کردار وی مبرا و سخن گفتن درباره خلافت وی کفر است.»

الظواهری روز شنبه به شدت از البغدادی سرکرده گروهک داعش انتقاد و وی را « مرتد » توصیف کرد.

وی شعار بغدادی را که می گوید « باقی می ماند و حکومتش ادامه می یابد »کفر توصیف کرد و گفت: « فقط خداوند ماندگار و جاویدان است.»

الظواهری در پیام صوتی که چندین پایگاه الکترونیکی وابسته به القاعده آن را منتشر کرد افزود: « ابوبکر البغدادی رهبر داعش بعد از آن که بدون مراجعه به رهبران حقیقی اسلامی  خلافت اسلامی تشکیل داد مرتد شد.»

الظواهری در این پیام صوتی از این که البغدادی از بیعت و اطاعت از خلیفه مسلمین ( اشاره به خود که مدعی است اسامه بن لادن وی را به عنوان خلیفه مسلمین بعد از خود معرفی کرده است.) خارج شده است به شدت انتقاد و تاکید کرد اسلام از البغدادی و رفتار و کردار وی مبراست.

سرکرده القاعده گفت اینکه سرکرده داعش گفته است دولت اسلامی باقی می ماند و ادامه می یابد سخنی کفر است زیرا ما در جهان فانی زندگی می کنیم و فقط خداوند است که جاویدان و همیشگی است و این کلام بزرگترین خطایی است که البغدادی مرتکب شده و کفر به خداست.

الظواهری خاطرنشان کرد اهل جهاد به خصوص دولت اسلامی به رهبری البغدادی با انگیزه های شخصی به جایگاه و نام « جهاد » توهین کرده اند.

سرکرده القاعده در همین حال از عناصر القاعده خواست به جنگ با عناصر دولت اسلامی ادامه دهند و هیچ توجهی به پیروزی های آنان نکنند زیرا در نهایت نابود می شوند .
اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------